در دیدار مختاری با رئیس دانشگاه کوفه مطرح شد:

همکاریهای مشترک دانشگاه کوفه و دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش می یابد

کدخبر: 2252286

در دیدار ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی با مسئولان دانشگاه کوفه بنا شد که همکاریهای مشترک دانشگاه کوفه و دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به کشور عراق درپی دعوت دانشگاه های این کشور با مسوولان دانشگاه کوفه دیدار و زمینه های همکاری های مشترک را بررسی کرد.در این دیدار که محسن العبادی قائم مقام دانشگاه و رئیس دانشکده فقه و شریعت و معاون دانشگاه حضور داشتند ظرفیت ها و زمینه های مختلف همکاریهای مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مختاری در ابتدا به جایگاه دانشگاه مذاهب اسلامی در مقابله با افکار و جریانات افراطی و تکفیری اشاره کرد و گفت: امروزه ما به مدل و رویکرد دانشگاه مذاهب اسلامی در دنیا نیاز داریم.

وی در ادامه به معرفی دانشگاه و رشته های تحصیلی و حضور دانشجویان از ملیت ها و مذاهب مختلف اسلامی پرداخت و تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در دوره مدیریت جدید به توسعه و گسترش فعالیتهای بین المللی بویژه همکاری با دانشگاه های جهان اسلام دغدغه جدی دارد.

محسن العبادی قائم مقام دانشگاه کوفه نیز بر همکاریهای مشترک دو دانشگاه و همچنین به راه اندازی و برگزاری رشته مشترک با مدرک دو دانشگاه تاکید کرد.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله برگزاری همایش های مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت مشترک آموزش زبان عربی و فارسی در ایران و عراق، تبادل استاد و دانشجو، همکاری و مشاوره اساتید دو دانشگاه در رساله ها و پایان نامه های دانشجویان و ... بررسی شد.

دانشگاه کوفه از دانشگاه های مهم و دارای رتبه بالای آموزشی در کشور عراق می باشد و در رنکینگ های جهانی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: