شمشیربازی در مسیر رشد قرار گرفته

داورزنی: پاداش قهرمانان مطابق وعده های قبلی پرداخت می شود/ در شته های پایه و پرمدال سرمایه گذاری بیشتری می کنیم

کدخبر: 2252302

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از کسب مدال برنز علی پاکدامن در شمشیربازی گفت: برنامه ویژه برای رشته های پایه و پر مدال داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شمشیربازی ایران با برنز علی پاکدامن برای اولین بار بعد از انقلاب به مدال انفرادی بازی های آسیایی رسید.

محمدرضا داورزنی پس از کسب این مدال و همچنین مدال طلای پرویز هادی در کشتی ضمن تبریک به جامعه ورزش گفت: شمشیربازی پس از درخشش مجتبی عابدینی در المپیک ریو در مسیر رشد قرار گرفته است. سیر تحولی خوبی در شمشیربازی ایجاد شده که این روند حتما ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: برنامه خاصی برای استعدادیابی و توجه به ورزش پایه برای تضمین آینده ورزش کشور بخصوص در ورزش های پایه و پرمدال داریم. در چنین رشته هایی که پرمدال است، قطعا سرمایه گذاری بیشتری می کنیم تا در المپیک های آینده شاهد رشد فزاینده ای در ورزش های مدال آور باشیم. این موضوع سیاست اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

وی در تکمیل این موضوع افزود: با برنامه ریزی های کلانی که انجام شده امسال المپیاد استعدادیابی را در رده های سنی 12 تا 15 سال در سراسر کشور و در 30 رشته ورزشی برگزار خواهیم کرد. توجه جدی وزارت ورزش به توجه به استعدادهای استان های مختلف است. بعد از اینکه لیگ در رشته های مختلف وارد ورزش شد عملا مسابقات قهرمانی کشور را حذف کردیم و این اتفاق خوبی نبود.

داورزنی ادامه داد: روی نسل جدیدی از استعدادها کار می کنیم و دیگر نمی خواهیم گلخانه ای عمل کنیم. از بین 70 میلیون جمعیت کشور کاروانی که امسال به جاکارتا آمده از تمام 31 استان کشور نماینده داشت و این نشان می دهد در تمام کشور استعدادهای خوبی وجود دارد که باید کشف شود. پروژه المپیاد استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش و فدراسیون های مختلف برگزار می شود تا نخبگان شناسایی و روی آنها برای المپیک های بعدی سرمایه گذاری شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: پاداش قهرمانان مطابق وعده های قبلی در رشته های تیمی و انفرادی پرداخت می شود. من تا چهارم شهریور در جاکارتا هستم و آقای سلطانی فر از 6 شهریور تا پایان مسابقات کنار ورزشکادان خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: