کمیسر اروپایی توقف روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را قابل تصور دانست

کدخبر: 2252346

کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا توقف روند خروج انگلیس از این اتحادیه را از نظر تئوری قابل تصور دانست، اما احتمال آن را زیاد ارزیابی نکرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حدود یک سال است که دولت انگلیس و اتحادیه اروپا درباره برگزیت با هم مذاکره می کنند، اما هنوز این مسئله مشخص نیست که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا چگونه باید به نظر برسد.

"پیر مسکو ویسی" کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا حالا می گوید از نظر تئوری ممکن است همه پرسی برگزیت انگلیس لغو شود، اما این احتمال خیلی بالا نیست.

همچنین این امکان وجود دارد که انگلیس اتحادیه اروپا را بدون دستیابی به توافقی ترک کند. کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا در هر صورت بین اتحادیه اروپا و انگلیس توافقی در مذاکرات برگزیت رخ خواهد داد گفت: لزوماً این طور نیست.

به گزارش رسانه های غربی، همچنین دولت انگلیس هم خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می کند.

به گفته یک سخنگوی دولت انگلیس در روز پنج شنبه لندن می خواهد 70 توصیه به شرکت ها، شهروندان و مؤسسات عمومی برای این منظور را منتشر کند.

همچنین" دومینیک راب"، وزیر برگزیت انگلیس قرار است روز پنج شنبه در پارلمان لندن سخنرانی ای را در این باره ایراد کند. وی اخیراً تأکید کرده است که یک خروج منظم از اتحادیه اروپا را محتمل ترین سناریو می داند، و اضافه می کند: اما ما باید همچنین برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هم آماده باشیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: