معاریو از زمان اعلام "معامله قرن" خبر داد

کدخبر: 2252366

روزنامه عبری زبان "معاریو" از زمان اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" توسط دولت آمریکا برای حل و فصل نزاع میان فلسطین و اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی نوشت: تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش‌ است تا همزمان با سخنرانی ترامپ در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر آینده در نیویورک، طرح "معامله قرن" را ارائه دهد.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک منبع نوشت: در حال حاضر مشخص نیست که این طرح در یک کنفرانس مطبوعاتی علنی شود یا اینکه رئیس جمهوری آمریکا خودش بندهای این طرح را در جریان سخنرانیش در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ترامپ و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آینده میلادی در نیویورک با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

طرح معامله قرن آمریکا در مقابل واگذاری امتیازاتی به اسرائیل، با تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی شامل نیمی از کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند. بر اساس این طرح شهر ابو دیس نیز به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: