اعتراض ۸ شرکت خودروسازی به تعرفه‌های وارداتی ترامپ

کدخبر: 2252368

شرکت‌های خودروسازی مختلف ضمن اتحاد علیه تعرفه‌های وارداتی دونالد ترامپ اعلام کردند این تعرفه‌ها تهدیدی جدی برای اقتصاد آمریکاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، 8 شرکت خودروسازی مختلف در مخالفت با تعرفه های وارداتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر متحد شدند و اعلام کردند که این تعرفه ها یک تهدید جدی برای اقتصاد آمریکا محسوب می شود.

این شرکت های خودروسازی اعلام کردند که این تعرفه های وارداتی می تواند باعث افزایش قیمت خودروها تا حدود 6900 دلار شود و این مسئله قدرت خرید خودرو را برای مشتریان پایین می آورد و در نتیجه سطح فروش کاهش یافته و مشاغل زیادی از دست می رود.

فرماندار سابق ایالت میزوری و همچنین رئیس شورای سیاست گذاری خودروهای آمریکایی اعلام کرد: «تعرفه های وارداتی به مشاغل آمریکایی ضرر می رساند و این مسئله می تواند سطح اشتغال در سراسر آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد.»

در میان این 8 شرکت خودروسازی، شرکت های خودروسازی آمریکایی شامل فورد موتور، کرایسلر و جنرال موتورز -که 250 هزار کارمند در سراسر آمریکا دارند- دیده می شوند. همچنین دو شرکت خودروسازی خارجی که کارخانه هایی در آمریکا دارند هم در این گروه هستند که می توان به انجمن خودروسازان جهانی -شامل شرکت های هوندا، هیوندا، تویوتا، سوبارو، نیسان و فراری-و شرکت اتحاد خودروسازان -شامل فولکس واگن، ولوو، میتسوبیشی، مرسدس و بی ام و-اشاره کرد.

دونالد ترامپ پیشتر تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای دیگر اعمال کرده و حتی تهدید کرد که تعرفه های مشابهی را هم علیه خودروها و قطعات خودرو اعمال خواهد کرد. این اقدام ترامپ انتقادات بسیاری را در سطح جهان برانگیخت. به دنبال اعمال این تعرفه ها، تنش های تجاری میان آمریکا و چین به شدت تشدید شد به گونه ای که این دو کشور به طور مداوم برای مقابله به مثل تعرفه هایی را بر روی کالاهای وارداتی کشور مقابل اعمال می کنند. دونالد ترامپ معتقد است کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را در اختیار گرفته و باعث از بین رفتن مشاغل در آمریکا شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: