کمیسر عالی حقوق بشر: ترامپ در قبال رسانه‌ها مسئول است

کدخبر: 2252372

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا مسئولیت سنگینی در قبال رسانه‌های خبری دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک مسئولیت سنگین در قبال برخورد و رفتار با رسانه های خبری دارد و اظهاراتش می تواند تاثیر منفی داشته و به ضرر خبرنگاران و روزنامه نگاران در سایر کشورها باشد.

بر اساس این گزارش، روزنامه های آمریکایی پنجشنبه گذشته در اقدامی هماهنگ سرمقاله های خود را به حمایت از آزادی بیان اختصاص دادند، این اقدام در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ بود که برخی از رسانه های خبری را دشمن مردم آمریکا ارزیابی و توصیف کرده است.

زید رعد الحسین افزود: برچسب زدن به رسانه های خبری به این روش، بسیار نگران کننده است. رئیس جمهور آمریکا باید آگاه باشد که مسئولیت سنگینی بر دوش خود دارد.

وی این اظهارات را در مصاحبه با آسوشیتدپرس، رویترز و خبرگزاری فرانسه در دفترش در شهر ژنو بیان کرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد قدرت های عضو شورای امنیت سازمان ملل به خصوص آمریکا، روسیه و چین به خاطر وتو کردن و مانع شدن از حل و فصل بحران ها یا ارجاع پرونده های حقوق بشری به دادگاه بین المللی کیفری، گفت: تصور می کنم این روند باید تغییر کند.

وی خواستار دسترسی بازرسان سازمان ملل به منطقه سین کیانگ در غرب چین شد. برخی گزارش ها نشان می دهد که چین مراکز بازداشت دسته جمعی برای مسلمانان اویغور در این منطقه ایجاد کرده است.

سازمان ملل اعلام کرده است که حدود یک میلیون اویغور در این اردوگاه های دسته جمعی تحت نظر هستند. پکن این اتهامات را رد کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: