تبعیض سعودی‌ها در خدمت‌رسانی به حجاج/ حاجیان یمنی با مشکلات بسیار زیادی در مکه مواجه شده‌اند

کدخبر: 2252375

در پی سردی روابط عربستان و یمن و جنگ خونینی که آل‌سعود در این کشور به راه انداخته است حاجیان یمنی با مشکلات بسیار زیادی در مکه مواجه شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد با وجود آنکه اغلب مردم یمن از ادای فرائض حج و زیارت بیت الله الحرام بازداشته شده اند اما بخشی از یمنی ها که در خارج از یمن اقامت دارند در شرایط بسیار دشواری موفق به ادای فریضه حج شده اند به طوری که از خدمات ضروری و لازم بهره مند نیستند.

در مکه خبری از آب برای حاجیان یمنی نیست و این نشان از آن دارد که مسئولان خدمات رسانی به حجاج کسانی هستند که اصلاً از حال حجاج خبر ندارند و این واقعیت را در وضعیتی که در سرویس های بهداشتی برای حاجیان ایجاد شده می توان دید و دیگر مسائل که اوضاعش از این هم بدتر است.

عربستان چهار سال است با کمک برخی کشورها و با به راه انداختن ائتلاف، به کشور یمن تجاوز کرده و جنگ خونین و ظالمانه ای را به این کشور تحمیل کرده است.

عربستان سعودی همچنین از سفر حجاج قطری به این کشور برای ادای مناسک حج جلوگیری کرد. اختلاف بر سر حج، تازه ترین درگیری دیپلماتیک میان این دو کشور است. قطر از سوی عربستان و هم پیمانان سعودی، به حمایت از تروریسم و نزدیکی به ایران متهم شده است. تحریم هایی که از سوی ریاض وضع شده، قطری ها را از سفر به عربستان بازداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: