برندگان جوایز ادبی «هوگو» معرفی شدند

کدخبر: 2252405

جوایز «هوگو» که از مهم‌ترین رویدادهای عرصه ادبیات علمی تخیلی دنیا به حساب می‌آید، برندگان امسال خود را در پنج بخش معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «ان.کی جمیسین» نویسینده آمریکایی برای سومین بار موفق به کسب عنوان بهترین رمان علمی-تخیلی سال در جوایز ادبی هوگو شد و امسال با کتاب «آسمان سنگی» این جایزه را به خود اختصاص داد.

وی پیش از این در سال ۲۰۱۶ به رمان «فصل پنجم» به عنوان اولین نویسنده سیاه پوست در تاریخ جوایز هوگو موفق به کسب جایزه بهترین رمان شده بود و به سلطه چندین ساله نویسندگان سیاه‌پوست در ژانر ادبیات علمی-تخیلی پایان داد.

در سایر بخش‌ها «ربکا رونهورس» با موفق به کسب جایزه هوگوی بهترین داستان کوتاه با «به تجربه موثق هندی‌ خوش آمدی» شد، «سوزان پالمر» با «زندگی پنهان خرمگس‌ها» جایزه بهترین ناولت را کسب کرد و جایزه بهترین رمان کوتاه (ناولا) نیز به «تمام سیستم‌های قرمز» نوشته «مارتا ولس» رسید.

«لوئیس مک‌مستر» که پیش از این چهار بار برنده جایزه بهترین رمان این رویداد ادبی شده است، امسال جایزه بهترین مجموعه داستان را با کتاب «دنیای پنج خدایان» کسب کرد.

«هوگو» از مهم‌ترین جوایز علمی - تخیلی جهان به حساب می‌آید که از سال ۱۹۵۳ به صورت سالانه آثار داستانی و فانتزی را که به زبان انگلیسی به نگارش درآمده‌اند مورد توجه قرار می‌دهد. این جایزه به نام «هوگو گونزبک» بنیان‌گذار مجله علمی - ‌تخیلی «داستان‌های شگفت‌انگیز» و ثبت‌کننده‌ ترکیب «علمی - ‌تخیلی» نام‌گذاری شده است.

برندگان جوایز «هوگو» که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد، توسط اعضای انجمن علمی- تخیلی جهان انتخاب می‌شوند. «اسحاق عظیم‌اف»، «آن لکی» و «اورسولا کی. لو گویین» از برندگان پیشین این جایزه‌ معتبر ادبیات علمی- تخیلی هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: