دیدار با ایثارگران باید اثربخش و در راستای حل مشکلات آنان باشد

کدخبر: 2252423

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید تلاش‌های بیشتری در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت انجام شود و همچنین مسئولان بنیاد باید ارتباط بیشتری با ایثارگران برقرار کنند تا از مشکلات و خواسته‌های آن‌ها به‌صورت کامل مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان، نمونه تعبد انسان در برابر خداوند و عید ایثار، اخلاص و فداکاری است. نمونه ایثار و فداکاری در رفتار و منش خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و ملت شریف ایران قابل‌مشاهده است که چگونه افراد بی‌شماری در سایه ایمان به خداوند متعال از سرمایه‌های خویش برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی گذشتند و عزیزان خود را با افتخار تقدیم این مرزوبوم کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، ضمن تبریک این ایام و گرامی داشت یاد و خاطره شهدیان رجایی و باهنر و تمام شهدای دولت، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش‌های بیشتری در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت انجام شود. همچنین مسئولان بنیاد باید ارتباط بیشتری با ایثارگران برقرار کنند تا از مشکلات و خواسته‌های آن‌ها به‌صورت کامل مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت انجام سفرهای استانی توسط معاونان و مسئولان بنیاد برای دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: این دیدارها باید اثربخش و در راستای حل مشکلات این عزیزان باشد و در کنار آن ارتباط و دیدار با اعضای تشکل‌ها، معتمدین معین و نخبگان ایثارگر باید در برنامه‌ها باشد. حضور در استان‌های محروم و همچنین مناطق محروم سایر استان ها نیز باید به‌صورت ویژه در برنامه‌های هفته دولت مورد توجه قرار گیرند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات پیش آمده برای زائران ایرانی در ایام حج و اعیاد قربان در سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۳۶۶ تعداد زیادی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام به دست مأموران رژیم سعودی به شهادت رسیدند. در سال ۱۳۹۴ نیز در عید قربان فاجعه منا رخ داد که در نتیجه آن نیز جمعی از هم‌وطنان ما به شهادت رسیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با فاجعه منا تأکید کردند که «نگذارید فاجعه منا فراموش شود». در همین راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته و بنیاد تمام خانواده‌های این شهدا را تحت پوشش قرار داده است و وظایف قانونی خود را دراین‌باره انجام می‌دهد و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد آمادگی رسیدگی به هر موردی در زمینه این عزیزان را داریم.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی افزود: خانواده‌های شهدای منا خواستار رسیدگی به حقوق تضییع شده خود و پرداخت دیه توسط دولت عربستان هستند و بنیاد نیز در کنار این عزیزان حضور خواهد داشت و امیدواریم با پیگیری هایی که وزارت امور خارجه انجام می دهد این موضوع هرچه سریعتر به نتیجه برسد. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: