یک مسئول شهری تهران:

خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی دهند

عنوان

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: باوجود درخواست مکرر ما خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچوقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، علیرضا قنادان همچنین افزود: سازمان تاکسیرانی به طور مداوم برای دریافت خودروهایی که در بازار فروشی ندارند باید در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصی آن خوروها را به این سازمان تحمیل می کنند.
وی تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی است قرار داریم و ما نیز از تولید ملی حمایت می کنیم اما به این معنا نیست که هر خودرویی با هر کیفیت، مشخصات و شرایط را قبول کنیم.
قنادان همچنین با انتقاد از تعداد تاکسی های نوسازی شده گفت:برنامه امسال سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی تاکسی های فرسوده تعداد 10 هزار خودرو بود اما با رسیدن به پایان نیمه نخست سال تنها 307 خودرو نوسازی شده و این در حالیست که در زمان حاضر هشت هزار و 100 دستگاه تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند.
وی گفت: این درحالی است که رشد 9.4 درصدی در تولید خودرو گزارش شده است.
قنادان ادامه داد: 14 هزار تاکسی در پایان سال 96 به سن فرسودگی رسیده اند و این رقم تا پایان امسال به 23 هزار دستگاه خواهد رسید.
مدیرعامل تاکسیرانی تهران دو علت اصلی توقف نوسازی تاکسی های فرسوده را نداشتن مدیریت و سیاست گذاری داخلی دانست و گفت: متاسفانه در مجموعه وزارت صنعت بخصوص بخش خودروسازی، تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به اندازه ای که در اقتصاد، آلودگی هوا، زیرساخت های شهری و ملی تاثیرگذار است مورد توجه و اهمیت قرار نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که تحریم وجود نداشت تنها چهار هزار و 300 تاکسی نوسازی شد.
قنادان گفت: اکنون با قرارگرفتن در جنگ اقتصادی، راهکارها و سیاست هایی که در شرایط عادی جامعه درنظر گرفته شده است باید مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا تعداد تاکسی های شهر تهران حدود 80 هزار خودرو برآورد می شود.
تهرام/9343/3225/ 1008

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

نگاهی به گزارش «صد سال پیش در ایران چه خبر بود» بی‌بی‌سی

چرا بی‌بی‌سی به پرونده قحطی بزرگ و نسل کشی ایرانیان پرداخت؟

قراردادهای فاینانس‌ سرکاری دولت روحانی

وزیر اقتصاد سوم دولت تدبیر و امید بعد از جلسه با هیات برزیلی اعلام کرد که برزیل یک خط اعتباری 1.5 میلیارد دلاری برای ایران در نظر گرفته است. این خبر خوبی است. ولی سابقه این اخبار در وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که باید در مورد این خبر با احتیاط عمل کرد. چرا؟

ده‌ونک؛ ماجرای قانون و انصاف!

این جمله‌ی «خب دانشگاه سند داره دیگه؛ میتونه تخلیه و تخریب کنه!» رو این روزا از زبون خیلی‌ها شنیدم. چجوری انقدر راحت میتونیم این جمله رو بگیم؟ داریم درمورد یه سری سازه و آوار صحبت نمی‌کنیم، داریم درمورد یه سری زندگی صحبت میکنیم!

قطعاً مشکلات اقتصادی با استفاده درست از ظرفیت‌های کشور حل خواهد شد

رهبر انقلاب اعتمادبه‌نفس ورزشکارانِ جانباز و معلول به‌ویژه بانوان ورزشکار را در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود، اقدامی بسیار برجسته و ستودنی خواندند و گفتند: پرچم‌داری کاروان ورزشی ایران به وسیله‌ی یک بانوی دارای حجاب چادر و یا اقامه‌ی نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به معنای ایستادن یک‌تنه در مقابل تهاجم بی‌بندوباری و ولنگاری روزافزون دنیا و کم نیاوردن در مقابل این هجوم است.

مهم‌ترین مطالب سرویس

به بهانه قرارداد فاینانسی جدید ایران و برزیل
قراردادهای فاینانس‌ سرکاری دولت روحانی
سود پتروشیمی‌ها از رانت ارزی چقدر است؟
عدم همکاری ارزی پتروشیمی‌ها؛ از انکار تا واقعیت 
شبکه کانون های تفکر ایران با ارسال نامه ای به وزیر نفت مطرح کرد
۵ پیشنهاد برای افزایش جذابیت و اثرگذاری سازوکار عرضه نفت در بورس
رییس هیات‌مدیره صنایع داروهای انسانی مطرح کرد:
دروغ آشکار آمریکایی‌ها درباره عدم تحریم دارویی ایران
حاشیه انتشار لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون
چند شغله‌های متخلف در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار
تعارض منافع عامل جدی عدم انتشار حقوق‌ها
انتشار داوطلبانه‌ فیش‌ حقوقی؛ مطالبه‌ای برای قانون‌مداری
جلیلی پس از بازدید از نمایشگاه بین المللی معدن:
نمی‌توانند با تحریم و فشار اقتصادی مانع پیشرفت و رشد ملت ما شوند
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین