رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران:

تسلیم تحریم‌ها نمی‌شویم/لزوم هلدینگ‌ها برای توسعه اقتصادی کشور

کدخبر: 2252547

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران با تاکید بر اینکه ایجاد هلدینگ‌ها الزام توسعه اقتصادی کشور است، گفت: ماهیت هلدینگ‌ها ایجاد اشتغال پایدار و مویرگی در سطح ملی و تقویت صادرات است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس مرتضی سلطانی امروز در نشست خبری نقش و جایگاه هلدینگ‌های ایران در اقتصاد، با اشاره به نابسامانی‌های اقتصادی کشور گفت: در این شرایط اقتصادی به عنوان یک تولید‌کننده نه تنها مایوس نشده‌ام و در قالب یک گروه کاری تولید و نیروی اشتغال را کاهش نداده‌ایم بلکه با کار تیمی توسعه در دستور کار ما بوده است.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران با تاکید بر اینکه نباید تسلیم شایعات و مشکلات شد، افزود: باید در این روزها بیش از گذشته تلاش کرد و به آینده امیدوارتر بود.

وی با اشاره به تحریم‌های پیش‌رو اظهار داشت: قطعا تحریم مشکلات خود را دارد اما با همراهی و همدلی این شرایط هم قابل عبور و مدیریت است.

سلطانی گفت: سالهاست که پارلمان بخش خصوصی به دنبال شکل‌گیری یک مجموعه قدرتمند با عنوان انجمن هلدینگ‌‌های ایران در مجموعه اتاق بازرگانی ایران بوده است و برای ساختار و ایجاد این تشکل بسیار تلاش شده است تا اینکه اخیرا موفق به ثبت این انجمن شدند و چند روز گذشته مجمع تشکیل شد و انتخابات اعضای هیات مدیره انجام شد.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران اظهار داشت: اساسا هلدینگ‌ها در کشورهای مختلف دنیا امتحان خود را پس داده‌اند که در قالب یک تشکل ملی یک سیاست ملی را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: ماهیت هلدینگ‌ها ایجاد اشتغال پایدار و مویرگی در سراسر کشور است که صادرات کشور‌ها را تقویت می‌کند و به عنوان پشتوانه‌ای برای حفظ ارزش پول ملی عمل می‌کند و برای واردات برنامه‌ریزی می‌کنند.

سلطانی اظهار داشت: در مجموع هلدینگ‌ها می‌توانند راهبران اقتصادی مدیریت زمان و پیشران اقتصاد کشور باشند.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران گفت: 45 هلدینگ در سطح ملی هیات موسس انجمن هلدینگ‌های ایران هستند.

سلطانی با بیان اینکه تشکیل هلدینگ‌ها در کشورهای مختلف دنیا سابقه طولانی دارد، افزود: اما این کار در ایران کاملا نو است.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران اظهار داشت: هلدینگ‌های مختلف در دنیا سالانه برنامه اشتغال پایدار خود را به دولت‌های خود ارائه می‌دهند و میزان توسعه در حوزه تولید، افزایش میزان اشتغال و اشتغال مویرگری را در قالب برنامه ارائه می‌دهند و در مقابل نیازهای مربوطه را برای اجرای طرح‌هایی که مدعی هستند از دولت‌ها دریافت می‌کنند و به عبارتی تعامل دو طرفه بین دولت و بخش خصوصی برقرار است.

وی گفت: هلدینگ‌ها اگر 100 درصد بخش خصوصی باشند ایده‌ها قابل تحقق است.

سلطانی با تاکید بر اینکه نقش هلدینگ‌ها زنده شدن اسم ام ای در کشور است، اظهار داشت: سهم اس ام‌ ای‌ها در کشور ما در بین واحدهای تولیدی حدود 90 درصد است اما سهم اشتغال آنها کمتر از 50 درصد است.

وی افزود: پراکندگی و تعدد اس ام ای آنها را سرگردان کرده است و برای نجات از این وضعیت احتیاج به یک پیشران دارند که هلدینگ‌ها به عنوان یک پیشران نقش مهمی در ساماندهی اس ام ای دارد.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران گفت: بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی در کشور از توانمندی حضور در بازارهای هدف برخوردار نیستند در حالیکه هلدینگ‌های صادراتی نقش سازماندهی صادرات واحدهای تولیدی کشور را می‌تواند به عهده بگیرد و با سازوکار درست این کار را مدیریت می‌کند.

سلطانی با بیان اینکه به دلیل اینکه اشتغال کشور مویرگی نیست، آسیب‌هایی به اقتصاد کشور وارد شده است، اظهار داشت: ایجاد هلدینگ‌ها الزام توسعه اقتصادی کشور است و تشکیل هلدینگ منجر به اشتغال مویرگی و پایدار در کشور می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد نقش هلدینگ‌ها در مقابل تحریم‌ها گفت: هرگز در این شرایط نباید تسلیم و ناامید شد بلکه باید به دنبال راهکار باشیم که از کدام منطقه در حال آسیب دیدن هستیم و باید به جامعه و اقتصاد کشورمان انرژی مثبت و امید تزریق کنیم.

رئیس انجمن هلدینگ‌های ایران افزود: گاهی اوقات در بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها متورم عمل کرده‌ایم به عنوان مثال گفته می‌شود تولید سیمان بیشتر از عرضه است که این امر نشان می‌دهد برای سرمایه‌گذاری در این بخش براساس برنامه عمل نشده و عده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند و عده‌ای به دنبال آنها این کار را ادامه می‌دهند.

سلطانی گفت: هلدینگ‌ها بصورت منسجم عمل می‌کنند و این انسجام اعتماد ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: