چین و مالزی هم به فکر حذف دلار افتادند

کدخبر: 2252572

در جریان دیدار نخست وزیر مالزی از چین، طرفین یادداشتی برای استفاده از ارزهای یکدیگر در مبادلات تجاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس تایمز، قرارداد سواپ ارزی امضا شده بین طرفین به دو کشور اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی از ارزهای یکدیگر در مبادلات تجاری بین پکن و کوالالامپور استفاده کنند.

ماهاتیر محمد- نخست وزیر مالزی- گفت که معتقد است چین با مشکلات مالی داخلی مالزی احساس همدردی می‌کند و در نظر دارد درخصوص قرارداد مربوط به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری چین در مالزی با این کشور مذاکرات مجددی داشته باشد و قرارداد قبلی را لغو کند.

وی که در کنفرانس خبری مشترکی با لی- نخست وزیر چین - سخن می‌گفت، افزود: معتقدم چین مشکلات ما را درک می‌کند و شاید حتی به ما در حل این مسائل کمک کند.

نخست وزیر چین نیز با اشاره به قرارداد ارزی جدید امضا شده بین طرفین گفت که این قرارداد موجب توسعه بیشتر مبادلات تجاری و روابط مالی دو کشور خواهد شد و موازنه بیشتری بین روابط اقتصادی برقرار خواهد کرد. وی همچنین گفت مالزی پس از اتحادیه اروپا و هند، سومین بازار بزرگ صادراتی چین است.

قرار بود طبق توافق زمان نجیب رزاق- نخست وزیر اسبق مالزی-چین ۲۰ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری کند که عمدتا مربوط به زیرساخت‌های پروژه جاده ابریشم جدید می‌شود. به دستور نخست وزیر فعلی مالزی هم چنین دو پروژه مشترک نفتی با چین به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار متوقف شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: