مؤدب در نشست ناشران دربارۀ مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی:

باید از مسائل داخلی به موضوعات بین‌المللی برسیم     

کدخبر: 2256734

مدیرعامل مؤسسۀ شهرستان ادب در این نشست گفت: برای کسی که در کشور ما با مشکل مسکن درگیر است، هرچه از ماجرای فلسطین بگوییم، در او اثر نمی‌گذارد. با چنین وضعیتی خیلی برایش اهمیت ندارد که در فلسطین چه اتفاقی افتاده است.    

نسیم آنلاین :‌ اولین نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌ ‎ صهیونیستی در حوزۀ هنری تهران با حضور تعدادی از ناشران، نویسندگان و کارشناسان موضوع فلسطین برگزار شد.

علی‌محمد مؤدب، مدیرعامل مؤسسۀ شهرستان‌ ادب، در این نشست گفت: «به نظر من جبهۀ انقلاب اسلامی در این حوزه خوب کار کرده است. حتی در حوزۀ جهانی هم می‌بینیم که محتواهای خوبی داریم؛ حالا اینکه چرا این محتوا در مخاطب فارسی‌زبان آتشی را که باید ایجاد کند، نمی‌کند، موضوعی است که ریشه در مشکلات داخلی ما دارد.»

وی در ادامه با اشاره به موضوعات داخلی مردم گفت: «این یک مشکل است که جبهۀ ما و افرادی مثل ما که منتسب به حزب‌الله هستیم در برخی مواضع سکوت کرده‌ایم. الان مردم هرکدام به‌نحوی با مشکلی مانند مسکن و تغییر قیمت دلار مواجه‌اند. صحبت اصلی‌شان الان این‌هاست و حرف ما را دربارۀ فلسطین نمی‌پذیرند.

برای کسی که در کشور ما با مشکل مسکن درگیر است، هرچه از ماجرای فلسطین بگوییم، در او اثر نمی‌گذارد. با چنین وضعیتی خیلی برایش اهمیت ندارد که در فلسطین چه اتفاقی افتاده است. جبهۀ انقلابی در این مواجهه سکوت کرده‌اند و نشسته‌اند. این جماعت باید علیه اشرافی‌گری مطالبه کنند. من فکر می‌کنم باید علیه ظلم ساختاری که در کشور اتفاق می‌افتد حرف بزنیم. همین‌ها است که نمی‌گذارد مردم به مشکلاتی از این دست توجه کنند.»

مدیرعامل مؤسسۀ شهرستان‌ ادب در نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌‎صهیونیستی با اشاره به ضرورت برخورد جبهه‌ای با مشکلات گفت: «این در صورتی اتفاق می‌افتد که من به‌عنوان یک حزب‌اللهی در چینش محتوا و اخبار، ترتیبی اتخاذ کنم که هم به مشکلات داخلی توجه کنم و هم دربارۀ ماجرای فلسطین بگویم. به نظر من همین جمع باید برای مشکلات انقلاب به‌صورت ساختاری و جبهه‌ای عمل کند. مثلاً در فرصت بعدی بیاییم و برای دیگر مشکلات داخلی و دردهای انقلاب جلسه برگزار کنیم و آن‌ها را بررسی کنیم. مثلاً بحث فساد ساختاری در حوزۀ مسکن و ازدواج و بحران جنسی نیاز به جراحی دارد.

چه کسی یقه درید که خیلی از خانواده‌های ایرانی با مشکل مسکن مواجه‌اند. اگر ما برای حل مسائل جهانی توانایی و عُرضه داریم، باید در مسائل داخلی‌مان هم خودی نشان دهیم. من احساس می‌کنم اگر در برابر مسائل این‌چنینی سکوت کنیم، نمی‌توانیم برای مسائل جهانی کاری کنیم. من کسی هستم که در همین زمینه اثر دارم و برای غزه "سفر بمباران" را نوشته‌ام.»

علی‌محمد مؤدب در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «مردم دیگر نمی‌خواهند بشنوند؛ چون ما وارد حوزه‌ای نمی‌شویم که مردم با آن درگیر هستند و می‌خواهند درباره‌اش بشنوند. مردم درگیر اشتغال و ازدواج و مسکن و... هستند و ما در جبهۀ حزب‌الله از آن‌ها می‌خواهیم پرچم دست بگیرند و مرگ بر اسرائیل بگویند. طبیعی است که در چنین مواجهه‌ای مردم هیچ گوش شنوایی نداشته باشند. ما باید در مشکلات داخلی به‌صورت جبهه‌ای وارد شویم. اگر وارد شدیم و در کنار چند مسئلۀ ملی و داخلی یک موضوع جهانی را مطرح کردیم، این‌طور شاید بشود حرفی بزنیم و در جامعه اثر بگذاریم.»

گفتنی است اولین نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌ ‎ صهیونیستی به میزبانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حوزۀ هنری تهران برگزار شد.

ارسال نظر: