پاسخ به یک شبهه قدیمی

ماجرای مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با افزودن انحلال مجلس به اختیارات رهبری

کدخبر: 2257297

از آن‌جا که طرح مسأله‌ی «حق انحلال مجلس برای مقام رهبری»، از سوی جمع کثیری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و غیر آنان مورد حساسیت و اعتراض قرار گرفته است، شایسته است که موضوع یادشده از دستور کار شورای بازنگری حذف شود

نسیم آنلاین: ارکان انقلاب اسلامی بار دیگر مورد هجمه شبهات و شایعات قرار گرفته است. در ادامه شایعات و دروغ پردازی ها مختلف برای ضربه زدن به نظام، اخیرا در فضای مجازی بحث هایی در مورد انتخاب رهبری و صفت مطلقه در قانون اساسی و همچنین بحث انحلال مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که برای هر کدام جواب روشنی وجود دارد.

مخالفت رهبر انقلاب با افزودن اختیار انحلال مجلس به اختیارات رهبری

یکی از بحث های مطرح شده این امر است که در شورای بازنگری قانون اساسی عده ای به دنبال افزودن اختیار انحلال مجلس شورای اسلامی به اصل 110 قانون (اصلی که به اختیارات رهبری اشاره می کند) بودند. این شایعات به گونه ای مطرح می شود که گویا رهبری می خواستند اختیاراتش خودشان را به انحلال مجلس هم تسری بدهند. این در حالی است که امر برعکس این قضیه است. ماجرا از این قرار است که بعد از طرح این مسئله در شورای بازنگری قانون اساسی رهبری در نامه ای به آیت الله مشکینی رئیس شورای بازنگری قانون اساسی دستور خروج این بحث از موارد مورد بحث شورای بازنگری را دادند و نوشتند« با سلام و تحیت. از آن‌جا که طرح مسأله‌ی «حق انحلال مجلس برای مقام رهبری»، از سوی جمع کثیری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و غیر آنان مورد حساسیت و اعتراض قرار گرفته است، شایسته است که موضوع یادشده از دستور کار شورای بازنگری حذف شود، تا موجبی برای اختلاف‌نظر میان برادران در این جو صفا و صمیمیت به وجود نیاید.» در واقع در حالی که رهبری مخالف این امر بوده اند امروزعده ای دنبال این هستند که رهبری را عامل طرح انحلال مجلس مطرح کنند. در واقع رهبری پس از نامه نمایندگان از حکم حکومتی برای حذف این بند استفاده کردند.

ارسال نظر: