نگاهی به حضور وزیر خارجه در مجلس

شهادت به وطن‌پرستی جاسوس هسته‌ای

کدخبر: 2257405

حال پرسشی که از آقای ظریف باید طرح کرد این است که وقتی نهاد قانونی در کشور بر جاسوس بودن دری اصفهانی تاکید کرده و دادگاه حکم صادر کرده است اصرار بر وطن پرستی و خدمت دری اصفهانی چه معنایی دارد؟ آیا صحبت های امروز ظریف در مجلس جز اعلام قبول نداشتن نهادهای قانونی کشور و تضعیف آن هاست؟

نسیم آنلاین : امروز مجلس شورای اسلامی شاهد حضور محمد جواد ظریف برای پاسخگویی به سوال نمایندگان مشهد، تهران و ارومیه بود. در این بین سوالات قدوسی جنجالی تر از دو سوال دیگر بود. او به بحث دو تابعیتی ها در تیم مذاکره کننده هسته ای و علی الخصوص دری اصفهانی پرداخت.

ظریف در پاسخ به سوال کریمی قدوسی درباره چگونگی نفوذ چهار دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای گفت:« همه کسانی که در مذاکرات با ما کار می‌کردند به وزارت اطلاعات معرفی کردیم و اجازه حضورشان را گرفتیم. چهار نفری که آقای کریمی قدوسی نام بردند یا از سوی دستگاه‌های دیگر به ما معرفی شدند یا براساس شناخت از گذشته از آنها استفاده کردیم و من جز خدمت از آنها در مذاکرات ندیدم. من مسئول روابط دیگر آنها نیستم و آنها هم در هیچ یک از مذاکرات خصوصی نبودند و تنها در جلسات تخصصی حضور داشتند.»

ظریف در مورد دری اصفهانی هم گفت «من بین خودم و خدا باید شهادت دهم کما این‌که برای مقامات قضایی هم شهادت دادم ایشان نقش موثری داشت. اصفهانی در تمام مذاکرات بوده و در پرونده شکایت وزارت دفاع در لاهه علیه آمریکا به عنوان وکیل جمهوری اسلامی ایران است. او در کمیته حقوقی ریاست جمهوری هم متخصص حقوقی بوده در حالی که سایرین از متخصص حقوقی خارجی و مشاورین خارجی استفاده می‌کنند، اما وطن‌پرستی و حمایت آنها از منافع ملی جای تردید ندارد و بقیه مسائل در تخصص من نیست.» قدوسی در واکنش به این صحبت های ظریف گفت «امیدوارم ظریف بعد از دیدن فیلم شش دقیقه‌ای درباره عبدالرسول دری اصفهانی، حکم قوه قضاییه را درباره ایشان قبول کند.» اشاره قدوسی به پخش مستند هفت دقیقه ای توسط او در مجلس در مورد دری اصفهانی بود.

از طرف دیگر در حالی ظریف به وطن پرستی و صداقت دری اصفهانی شهادت می دهد که قوه قضاییه او را به جرم جاسوسی محکوم کرده است. اژه ای در این باره اعلام کرده است « دادگاه این فرد را محکوم کرده و تجدید نظر هم حکم را تایید کرده و با حضور وکیل هم رسیدگی شده و بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است» حال پرسشی که از آقای ظریف باید طرح کرد این است که وقتی نهاد قانونی در کشور بر جاسوس بودن دری اصفهانی تاکید کرده و دادگاه حکم صادر کرده است اصرار بر وطن پرستی و خدمت دری اصفهانی چه معنایی دارد؟ قطعا قوه قضاییه استنادات لازم جهت صدور چنین حکمی در اختیار داشته است بنابراین قانون شکنی با حمایت از فردی که حکم او قطعی شده است آن هم از سوی فردی در جایگاه وزارت قابل پذیرش نخواهد بود.

حجم ویدیو: 91.39M | مدت زمان ویدیو: 00:21:44 دانلود ویدیو
ارسال نظر: