در معاونت صدای رسانه ملی،

رونمایی از پایگاه های جامع  سخنرانی ،دعا و نغمه های مذهبی

کدخبر: 2261150

در دستور کارمعاونت صدا ۸ پایگاه در نظر گرفته شده که تاکنون از ۴ عدد آن رونمایی شده است.ما سخنرانی های ارزشمندی داریم که در دسترس بودن آن  می تواند به ماندگاری پیام کمک کند.بسیاری از اتفاقات مهم جامعه ما بر اثر سخنرانی های تاثیر گذار شکل گرفته است.مداحی های تاثیرگذار هم از دیگر گنجینه های ما است که در این پایگاه ها  قابل دریافت است.

به گزارش نسیم آنلاین معاون صدای رسانه ملی گفت: رونمایی از ۸ پایگاه جامع در دستور کار معاونت صدا قرار گرفته و تا کنون از ۴ عدد آنها رونمایی شده است .

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا؛ دکتر حمید شاه آبادی در آیین رونمایی از پایگاه های جامع دعا و نغمه های مذهبی و سخنرانی گفت:امروز از دو پایگاه جامع رونمایی می کنیم،دو دستاورد ارزشمندی که با ماه ها تلاش

بی وقفه به ثمر نشسته است .

وی افزود: رادیو باید قدرت انتخاب را بیش از پیش به شنوندگانش دهد و این پایگاه ها از انتخاب هایی است که معاونت صدا برای مخاطبانش فراهم کرده است .

وی ادامه داد: پیش از این پایگاه کتاب گویا رونمایی شد که اکنون به صورت میانگین روزانه ۴۰ دقیقه شنیده می شود. پایگاه جامع قرآنی دیگر پایگاه موفق ما بوده است .

شاه آبادی گفت: در دستور کارمعاونت صدا ۸ پایگاه در نظر گرفته شده که تاکنون از ۴ عدد آن رونمایی شده است.ما سخنرانی های ارزشمندی داریم که در دسترس بودن آن می تواند به ماندگاری پیام کمک کند.بسیاری از اتفاقات مهم جامعه ما بر اثر سخنرانی های تاثیر گذار شکل گرفته است.مداحی های تاثیرگذار هم از دیگر گنجینه های ما است که در این پایگاه ها قابل دریافت است .

وی افزود: از دست اندکاران رادیو تشکر می کنم زیرا به همت آنها امسال دست پر به استقبال محرم می رویم .

حجت الاسلام موسوی قائم مقام سازمان صدا و سیما افتتاح دو پایگاه جامع دعا و ادعیه و همچنین پایگاه سخنرانی را از ضرورت های صدا و سیما جهت استفاده از ظرفیت رسانه برای تبیین واقعیت عزاداری بدون آسیب محرم دانست.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا متن و عین زندگی است،تصریح کرد: با این حادثه معنا و مفهوم دیگری به زندگی بخشیده شده و کاروان بشریت را به سر منزل مقصود بیش از پیش هدایت و راهنمایی کرده است.حادثه عاشورا در ذات خودش دریای خروشانی از عواطف و احساسات است که سهم بالایی برای ترقی و سعادت انسان از خودش به جای می گذارد . استدلال همراه با عاطفه در حادثه عاشورا وجود دارد که هیچ کدام جای همدیگر را نمی گیرد.

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه در تاریخ اسلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به صفت ثارالله معروفند تصریح کرد: یا ثارالله و ابن ثاره اشاره ای است به این نکته که اگراین خون در کالبد بشریت ساری و جاری باشد سعادت دنیا و آخرت تضمین خواهد شد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما ادامه داد: حادثه عاشورا نقطه عطف تاریخی قبل و بعد از عاشوراست.که از ظرفیت بالایی برخوردار است .که شعراء ،سخنرانان و مداحان هر چه بگویند گویی ناگفته های فراوانی وجود دارد که باید باز بگویند.

وی خاطر نشان کرد :چنانچه رسانه ها از پشتوانه عظیم فرهنگی برخوردار باشند وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام می دهند .اگر (عاشورا)این ذخیره عظیم فرهنگی از رسانه ساری و جاری شود تاثیر بسزایی در رفتار و منش افراد خواهد داشت.به تعبیر شهید مطهری حادثه عاشورا سرود انسانیت است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در نقل قول حادثه عاشورا تصریح کرد :این حادثه آنگونه که هست باید بیان شود نه کم ،نه زیاد اگرهنرمندان و دست اندرکاران رسانه ملی بتوانند عین حادثه را به خوبی بیان کنند به یکی از وظایف بزرگ رسانه ای خود عمل کرده اند.

مهدی شاملو مدیر کل فضای مجازی رادیو نیز در این آیین گفت: در پایگاه های جامع دعا و نغمه های مذهبی و سخنرانی بانک بزرگی از مدیحه ها و مرثیه ها وجود دارد و مخاطبین از همین الان می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که محتوای سالم و بدون انحرافی را ارائه دهیم.گنجینه ای از سخنرانی ها را جمع کرده ایم و ترجمه و خوانش دعا ها به زبان فارسی توسط گویندگان برتر از اقداماتی است که انجام شده است.

در پایان این مراسم از ذاکران اهل بیت حاج علی انسانی ،حاج مهدی پور آصفی ،حاج ماشاء الله عابدی فرد ،حاج احمد آقای چینی ،حاج اکبر بازوبند ،آقاسید احمد صالح خوانساری ،حاج محسن طاهری ،وعلی رضا قزوه و حاج محسن فرهمند ازشعرای انقلاب و چهره های ماندگارتقدیر شد.

در ابتدای مراسم دعای فرج توسط استاد فرهمند آزاد قرائت شد و علی رضا قزوه به شعر خوانی و حاج محسن طاهری به مدیحه سرایی پرداختند . ذکر مصیبت امام حسین (ع) ،سینه زنی و مراسم سیاه پوشان توسط حاج علی انسانی از دیگر بخش های این برنامه بود.این مراسم به طور زنده از رادیو قرآن پخش شد .

آیین رونمایی از پایگاه های مذهبی ایران صدا با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ، حجت الاسلام موسوی قائم مقام سازمان صدا و سیما،مهندس قدیمی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما و مدیران ارشد معاونت صدا و ذاکران اهل بیت، روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

ارسال نظر: