فلاحت پیشه در دیدار با سفرای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(CIS) :

روابط ایران با کشورهای حوزه آسیای مرکزی طی سه دهه گذشته رو به توسعه بوده است

کدخبر: 2262681

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روابط ایران با کشورهای حوزه آسیای مرکزی در سه دهه گذشته بطور متعادلی رو به توسعه بوده است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، عوض بیک عبدالرزاقف سفیر قرقیزستان، بهادر عبداله اف سفیر ازبکستان، نعمت الله امام زاده سفیر تاجیکستان و احمد قربانف سفیر ترکمنستان در تهران، امروز (چهارشنبه 21 شهریور ماه) با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و آقایان هادی شوشتری، مرتضی صفاری نطنزی و محمد ابراهیم رضایی دیگر اعضای این کمیسیون، دیدار و گفتگو کردند.

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دوستانه کشورهای همسایه با یکدیگر، گفت: با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی مردم ایران با مردم کشورهای حوزه آسیای مرکزی، سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با این کشورها استوار است.

وی افزود: روابط ما با کشورهای حوزه آسیای مرکزی در سه دهه گذشته بطور متعادلی رو به توسعه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی با هر یک از کشورهای حوزه آسیای مرکزی، گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط خود با مجالس کشورهای حوزه آسیای مرکزی استقبال می کند و این آمادگی وجود دارد که موانع توسعه همکاری های فی مابین را رفع نماید.

فلاحت پیشه افزود: با توجه به نقش و جایگاه مجالس در ساختار سیاسی کشورها، باید از این ظرفیت به نفع مردم و در جهت تسهیل و تسریع همکاری های دو طرف بهره برد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: علاوه بر مناسبات دو جانبه، ما از تقویت همکاری های میان مجلس شورای اسلامی و کشورهای حوزه آسیای مرکزی، در مجامع منطقه ای و بین المللی پارلمانی نیز استقبال می کنیم.

لزوم توسعه روابط با ایران از سوی سفرای کشورهای مستقل مشترک المنافع

سفرای کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز در این دیدار با اشاره به حسن همجواری ایران و کشورهای خود، بر استفاده از ظرفیت های دو طرف برای توسعه روابط تاکید کردند.

همچنین در این جلسه بر توسعه هر چه بیشتر روابط پارلمانی برای تسهیل همکاری های دولت ها و بخش های خصوصی دو طرف تاکید شد.

سفرای کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایان این دیدار با اشاره به ارتقاء سطح اعتماد سیاسی میان کشورهای منطقه ابراز امیدواری کردند همکاری های این کشورها با جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات توسعه یابد.

شایان ذکر است آقایان شوشتری، مرتضی صفاری نطنزی و محمد ابراهیم رضایی نیز نکاتی را در خصوص سطح همکاری های کشورمان با سفرای کشورهای حاضر در این جلسه مطرح کرده و بر آمادگی پارلمان ایران برای همکاری های بیشتر با پارلمان های کشورهای حوزه آسیای مرکزی تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: