حواشی تشییع جنازه همسر «نواز شریف»؛ برگزاری ۲ نماز میت در انگلیس و پاکستان

کدخبر: 2263011

در پی درگذشت کلثوم نواز، موجی از اظهار همدردی نسبت به خانواده نواز شریف در پاکستان شکل گرفت و احزاب سیاسی با کنار گذاشتن دشمنی‌ها تلاش کردند به او تسلیت بگویند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم؛ در پی درگذشت «کلثوم نواز» احزاب و گروه های مختلف سیاسی و مذهبی در پاکستان با کنار گذاشتن اختلافات شدیدی که با شخص نواز شریف داشتند تلاش کردند تا با او براز همدردی کنند.

جیو تی وی در این خصوص نوشت: هیات عالی رتبه حزب تحریک انصاف در تشییع جنازه «کلثوم نواز» شرکت خواهند کرد و به خانواده نواز شریف تسلیت خواهند گفت.

مسئول این هیات «چوهدری محمد سرور» نماینده دولت در ایالت پنجاب خواهد بود وبرخی چهره های شناخته شده حزب تحریک انصاف مانند محمود الرشید و اسلم اقبال نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

ای آر وای نیوز نیز از حضور هیات عالی رتبه حزب مردم در مراسم تشییع جنازه و نماز میت خبر داده و نوشت: تعداد از چهره های شناخته شده حزب مردم به نمایندگی از تمام اعضای این حزب برای همدردی با خانواده نواز شریف به لاهور سفر کرده و در مراسم تشییع جنازه شرکت خواهند کرد.

قرار است افراد شناخته شده ای چون «یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق پاکستان و « خورشید شاه» رهبر سابق اپوزیسیون در پارلمان پاکستان از جمله افرادی باشند که در این مراسم شرکت می کنند.

گفتنی است بلافاصله پس از آزادی نواز شریف برای برگزاری مراسم کفن و دفن همسرش، تماس کشورهای مختلف با او آغاز شد.

در مهم ترین تماس «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن گفتگو با نواز شریف درگذشت همسرش را به او تسلیت گفت.

وی ضمن ابراز تاسف عمیق از مرگ همسر نواز شریف تصریح کرد: دولت و مردم ترکیه با او در این غم شریک هستند و برای شادی روح کلثوم نواز دعا خواهند کرد.

از سوی دیگر «نواف بن سعید المالکی» سفیر عربستان در پاکستان نیز خود را به سرعت به نواز شریف رسانده و پیام تسلیت سران آل سعود را در یک دیدار خصوصی به او ابلاغ کرد.

گفتنی است رسانه های پاکستانی دیدار سفیر رسمی یک کشور را با شخصی که در اصل به عنوان مجرم در زندان به سر می برد عجیب توصیف کردند.

روز گذشته و با حضور برخی چهره های حزب نواز که برای فرار از مجازات فساد اقتصادی به انگلیس متواری شده اند نماز میت کلثوم نواز در لندن به جای آورده شد.

«حسن نوازو حسین نواز» فرزندان نواز شریف و «اسحاق دار» وزیر سابق خزانه داری پاکستان از جمله این مجرمان فراری بودند که در نماز میت شرکت کردند.

قرار است امروز نماز جنازه با حضور «طارق جمیل» مولوی مشهور پاکستانی در شهر لاهور برگزار شود.

از سوی دیگر زمان بازگشت نواز شریف و دخترش به زندان نیز اینک یکی از موضوعات مهمی است که سیاستمداران پاکستانی در پارلمان های ایالت و ملی در مورد آن اظهار نظر می کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: