در مصاحبه با راشاتودی؛

مظنونان متهم به مسموم کردن اسکریپال: شناختی از او نداشتیم

کدخبر: 2263016

دو مظنون روس متهم به دست داشتن در مسموم کردن اسکریپال گفتند هیچ شناختی از وی نداشتند و تنها پس از دیدن اخبار در رسانه‌ها، از وجودش اطلاع یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، دو مظنون روسی متهم به دست داشتن در مسموم کردن اسکریپال ، جاسوس سابق روس، با تاکید بر اینکه تنها برای گردش به انگلیس سفر کردند، افزودند که هیچ شناختی از اسکریپال نداشتند و تنها پس از دیدن اخبار وی در رسانه ها، از وجود چنین شخصی اطلاع یافتند.

مارگاریا سیمونیان، سردبیر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم و "RT" با الکساندر پتروف و روسلان بوشیروف، دو شهروند روسی که لندن آن ها را در قضیه مسمومیت اسکریپال مظنون می داند، مصاحبه کرد. سیمونیان در ابتدا اشاره کرد که پتروف و بوشیروف خودشان با او تماس گرفته اند و خواستار مصاحبه شدند. او در ادامه از آن دو می پرسد که آیا این نام های واقعی آنهاست که هر دو این مسئله را تایید می کنند.

پتروف در ادامه گفت: «دوستان ما مدت ها بود که به ما پیشنهاد سفر به این شهر عالی را می دادند، سالزبری. ما از همان ابتدا برای سیاحت، برنامه سفر به لندن را تدارک دیدیم و این یک سفر کاری نبود. ما برنامه ریختیم که ابتدا از لندن بازدید کنیم و سپس به سالزبری برویم و قطعا این سفر باید در یک روز انجام می گرفت. تنها یک ساعت در سالزبری ماندیم، زیرا راه ها و خط های آهن به علت بارش سنگین برف بسته شده بود».

پتروف برنامه سفرشان به انگلیس را که سه روز طول کشید، شرح داد و گفت: «در روز دوم مارس به لندن رسیدیم و سپس به ایستگاه قطار رفتیم تا از برنامه حرکت قطار ها به شهر سالزبری اطلاع یابیم. تنها یک روز برای دیدن این شهر کافی بود. ما در سوم مارس به سالزبری رسیدیم و تلاش کردیم در شهر گردش کنیم، اما به دلیل بارش سنگین برف امکان این کار وجود نداشت، اما متاسفانه هیچ یک از رسانه های انگلیسی این موضوع را پخش نمی کنند؛ بنابراین دیدیم که ماندنمان در این شهر فایده ای ندارد و پس از حدود یک ساعت، به لندن بازگشتیم. در چهارم مارس در لندن بودیم که روزی آفتابی بود و ما آن روز را به بازدید از مناطق دیدنی شهر و کلیسای مشهور لندن گذراندیم. عکس های زیادی نیز از حضورمان در کلیسا داریم. چرا از این چیز ها صحبت نمی کنند و فقط درباره حضورمان در سالزبری می گویند؟».

آن ها در ادامه در پاسخ به سوال مجری که از آن ها پرسید در طول حضورشان در سالزبری به خانه اسکریپال نزدیک شدند یا خیر، گفتند: «شاید نزدیک شده باشیم، اما نه او را می شناختیم و نه می دانستیم که خانه اش کجاست، بنابراین شاید از مقابل خانه اش گذشته باشیم، تا زمانی که این مباحث بوجود نیامده بود، اصلا از وجود چنین شخصی اطلاع نداشتیم».

آن ها در پاسخ به اینکه در طول حضورشان در انگلیس، ماده سمی با خود داشتند یا خیر، گفتند: «خیر، این کاملا مضحک و مسخره است، بسیار احمقانه است که ما را به حمل ماده ای سمی در شیشه عطری زنانه متهم می کنند، هر شخص عادی که ما را با عطر زنانه ببیند برایش سوال پیش می آید، آن وقت ما چگونه ممکن است با خود عطر زنانه داشتیم و در فرودگاه و گمرک جلوی ما را نگرفته و به ما مشکوک نشده باشند؟».

پتروف درباره علت تماسشان به رسانه ها نیز گفت: «از زمان متهم کردن ما به مسموم کردن اسکریپال، زندگی ما به کابوس تبدیل شده است و برای محافظت از جان خود، با شما و رسانه ها تماس گرفتیم». بوشیروف نیز گفت: «از زمانی که عکس های ما به عنوان مظنونان دست داشتن در مسئله اسکریپال منتشر شد، حتی از رفتن به خیابان نیز می ترسیم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم با شبکه RT مصاحبه کنیم تا شرایط خود را پس از دیدن عکس ها و اخبارمان در رسانه ها بازگو کنیم.»

پتروف افزود: «ما بازرگانانی عادی هستیم و بر خلاف مسائل مطرح شده در رسانه ها، هیچ ارتباطی با هیچ دستگاه اطلاعاتی نداریم. ما نیز تمایل داریم که بفهمیم واقعا چه اتفاقی برای اسکریپال روی داد، زیرا همه چیز را به خاطر متهم شدنمان به مسموم کردن او از دست دادیم».

سرگئی اسکریپال، جاسوس انگلیسی و یولیا، دخترش روز ۴ مارس امسال در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف انگلیسی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А۲۳۴ دست داشته است، اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.