هیلی: دفاع آن سان سوچی از حبس دو خبرنگار رویترز "غیرقابل باور" است

کدخبر: 2263029

سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهارات رهبر میانمار در دفاع از حبس دو خبرنگار رویترز را مورد سرزنش قرار داد و آن را "غیرقابل باور" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار در نشست جهانی اقتصاد در هانوی گفته بود که حبس دو خبرنگار رویترز ربطی به آزادی بیان ندارد و آنها می توانند علیه حکم هفت سال حبس خود درخواست تجدید نظر دهند.

وی گفته بود:‌ آنها به دلیل اینکه خبرنگار هستند، زندانی نشده اند، بلکه به این دلیل به زندان افتاده اند که براساس نظر دادگاه این دو نفر قوانین مربوط به قانون اسرار دولتی را نقض کرده‌اند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل این اظهارات رهبر میانمار را به شدت مورد انتقاد قرار داده و در توئیتی گفت: آنگ سان سوچی اول سرکوب روهینجایی‌ها توسط ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را انکار کرد و حالا از زندانی شدن این دو خبرنگار رویترز که این اخبار را پوشش می‌دادند، دفاع کرده است. این مساله غیرقابل باور است.

در پی زندانی شدن این دو خبرنگار، سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و گروه‌های آزادی رسانه‌ای و چند دولت خواستار آزادی این دو نفر شده و حکم صادره را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. در همین حال، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور نیز خواستار آزادی این دو نفر شدند.

خبرگزاری رویترز نیز در واکنش به اظهارات آنگ سان سوچی درباره این دو خبرنگار در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان بر این باوریم که این دو خبرنگار قانونی را نقض نکرده و در فعالیت‌های ضد دولتی شرکت نداشته‌اند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: