وزیر انرژی آمریکا، مسکو و تهران را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرد

کدخبر: 2263038

وزیر انرژی آمریکا در دیدار با همتای روسی خود در مسکو نیز از تهدید به ادامه تحریم‌ها‌ دست برنداشت و مدعی شد، آمریکا حق دارد سایر کشورها را به خاطر «برخوردهای غیرمتمدنانه» تنبیه کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در پایان مذاکرات روز پنجشنبه با "ریچارد پری" همتای آمریکایی خود در مسکو اعلام کرد که در این دیدار طرفین توافق کردند تا به گفت وگوهای خود ادامه دهند و از ادامه تماس های دوجانبه حمایت می کنند.

نوواک گفت: «اکنون پنجره جدیدی برای گفت وگوهای دو کشور در زمینه همکاری های دوجانبه در عرصه انرژی که برای اقتصاد هر کشور اهمیت زیادی دارد باز شده است و دقیقا در این رابطه امکاناتی برای یافتن زمینه های مشترک کاری فراهم شده است.»

وی افزود: «من بسیار خوشحال هستم که آقای پری برای نخستین بار به روسیه سفر کرده و در این زمینه با من هم عقیده است که ادامه مذاکرات در جهت منافع هر دو کشور است.» به گفته وی، دو طرف مذاکرات کامل و مفصلی انجام داده و مواضع خویش در قبال تمامی جهت گیری های توسعه روابط را هماهنگ کردند.

آمریکا خود را محق می داند که سایر کشورها را تنبیه کند

ریچارد پری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگارات اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تحریم های مضاعفی علیه بخش انرژی روسیه، از جمله طرح ایجاد خط لوله گاز «جریان شمالی- 2 » اعمال کند.

وزیر انرژی روسیه در واکنش به این اظهارات، گفت: «ما بشدت نگران چنین مواضع و اظهاراتی از سوی آمریکا هستیم که اعمال تحریم ها علیه یک طرح کاملا رقابتی که در جهت تامین منافع کشورهای اروپایی است را درنظر دارند. در حالیکه در کشورهای اروپایی نیاز به گاز در حال افزایش است و وجود چنین خط لوله ای برای تامین نیازهای انرژی در قاره اروپا اهمیت حیاتی دارد.»

وزیر انرژی آمریکا در تفسیر این مسئله، یادآور شد: «نه تنها روسیه، بلکه آمریکا هم علاقه ندارد که کار به اقدامات محدودکننده منجر شود. مقامات واشنگتن و مسکو همواره دارای اختلاف نظر هستند. ولی طرف آمریکایی قصد ندارد گفت وگوها را متوقف سازد و این مسئله یکی از دلایلی است که من امروز در مسکو هستم.»

ریچارد پری در پاسخ به سئوالی درباره اعمال تحریم های نفتی علیه ایران تاکید کرد، ایالات متحده کاملا حق دارد از انرژی بعنوان وسیله ای برای اعمال فشار علیه کشورهایی که «برخورد غیرمتمدنانه» دارند، استفاده کنند. وی افزود: «سیاست تهران غیرقابل قبول است و ما علائم مشخصی برای دولت ایران ارسال کرده ایم که اگر برخورد آنها با جامعه جهانی مسئولیت پذیر نباشد با تحریم مواجه خواهند شد.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: