رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

روند افزایشی ابتلا به HIV در ایران/ تشخیص زودهنگام ایدز راه نجات بیماران / احتمال وجود ۶۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور

کدخبر: 2263155

مهرز گفت: ۳۶ هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند اما تخمین می زنیم که در حدود ۶۰ هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز باشند.

مینو مهرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار کرد: متأسفانه به دلیل ناآگاهی مردم نسبت به ایدز، این بیماری روندی افزایشی داشته است از سوی دیگر انجام ندادن آزمایش های تخصصی به وسیله مردم، بسیاری از افراد از بیماری خود مطلع نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 36 هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند اما تخمین می زنیم که در حدود 60 هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز باشند.

مهرز تأکید کرد: آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر و خطرناکدر سازمان های ذیربط از جمله آموزش و پرورش در سالیان گذشته انجام نشده است به همین دلیل برخی از مردم اطلاعی از رفتارهای پر خطر ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی این مرکز یافتن همه مبتلایان به این بیماری و درمان آن ها است زیرا با در دسترس بودن مبتلایان از شیوع بیشتر این بیماری در بین سایر افراد جامعه جلوگیری می شود.

وی گفت: خوشبختانه بیماری ایدز در صورت تشخیص به موقع درمان می شود و کشنده نیست، فوت افراد در اثر ایدز به دلیل تشخیص و اقدام به درمان دیر هنگام است.

برنامه استراتژیک وزارت بهداشت برای کشف مبتلایان به ایدز در کشور

مهرز تأکید کرد: وزارت بهداشت هر 4 سال یک برنامه استراتژیک را تدوین و تصویب می کند که بر اساس برنامه استراتژیک پنجم باید در 4 سال آینده 90 درصد از مبتلایان کشف و همه آنان درمان شوند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران یادآوری کرد: امروزه دنیا بر روی داروهای جدید آزمایش های گسترده ای انجام داده است تا داروی مناسب تری برای مقابله با عارضه ایدز پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: