بررسی فهرست کالاهای صادراتی در فصل بهار

کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر

کدخبر: 2263179

افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۶۲۰۰ درصدی صادرات مربوط به استخراج غال سنگ و لیمیت بودیم اما در بخش استخراج کانه‌های فلزی و استخراج سایر معادن به ترتیب کاهش ۲۶.۷ و ۱۴.۷ درصدی را تجربه کردیم . این در حالی است که در بخش صادرات صنایع، گروه کالایی کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ابزار پزشکی بیشترین رشد ارزشی صادراتی رخ داده است .

کاغذ و محصولات کاغذی با رشدی ۲۳۹ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۶۶ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص دادند. همچنین محصولات غذایی و آشامیدنی با رشد ۲۷۳ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۰۰.۷ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی بهار ۱۳۹۷ نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کار خود را دنبال کردند. در عین حال ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با رشد ۶۰ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۹۱.۸ درصدی در میزان ارزش صادراتی در مدت مذکور روبه‌رو شدند .

در مورد کاهش میزان ارزش صادرات بخش صنعت نیز باید اعلام کرد که محصولات از توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات و نیز ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب بیشترین میزان کاهش را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند. محصولات توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات با کاهشی ۳۹.۱ درصدی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با کاهشی ۲۳.۴ درصدی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال گذشته در میزان صادرات خود روبرو شدند .

جدول مربوط به صادرات بخش صنعت و معدن در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: