گزارش فیفا از تسلیم شدن بیرانوند مقابل کوارشما در جام جهانی ۲۰۱۸

کدخبر: 2263193

فدراسیون جهانی فوتبال، گزارشی درخصوص گل زیبای ریکاردو کوارشما به تیم ملی ایران نوشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هفته گذشته، اسامی نامزدهای بهترین های فوتبال جهان را در سال 2018 اعلام کرد که گل ریکاردو کوارشما در جام جهانی 2018 به ایران، نامزد بهترین گل سال لقب گرفته است. فیفا در خصوص این گل گزارشی نوشت که بخشی از آن در زیر آمده است:

پس از یک - دو با آدرین سیلوا در سمت راست زمین، کوارشما به سمت محوطه جریمه ایران آمد و با ضربه ای بیرون پا، توپ را به پرواز درآورد و به نظر می رسید سرعتش افزایش می یافت. علی بیرانوند در دروازه ایران تا جایی که توانست، بدنش را کش داد و تلاش می کرد تا حدی که دستش به توپ برسد، خودش را بزرگ کند. هر چند تلاش او بیهوده بود.

در این بین بازیکن پرتغالی توپ را بسیار عالی درون دروازه ایران جای داد تا تنها کاری که دروازه بان 192 سانتی متری این تیم می توانست انجام دهد، این باشد که توپ را از تور دروازه بیرون بیاورد. ممکن است این کار به صورت معمول انجام شود، اما کلیشه ای مانند این می تواند به چنین ضربه ای باورنکردنی تبدیل شود.

حالا کوارشما به خاطر ضربات بیرون پا، شهرتی برای خود ایجاد کرده است. همچنین این بازیکن به خاطر پاس گل و گل زدن هم معروف است. اکنون واژه trivela (به معنی ضربه بیرون پا) در پرتغال به نام کوارشما ثبت شده و هافبک 34 ساله که یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده و دو بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال پرتغال انتخاب شده، با این واژه شناخته شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: