لیگ جهانی کاراته‌ وان برلین|حذف ۶ نماینده ایران و تلاش مهدی‌زاده برای مدال برنز

کدخبر: 2263257

کاراته‌کا وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کشورمان برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در اولین روز از ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که از صبح امروز (جمعه) با حضور 763 کاراته کا از 72 کشور در شهر برلین آلمان آغاز شده، 7 نماینده کشورمان به روی تاتامی رفتند که تنها امیر مهدی زاده برای کسب نشان برنز رقابت خواهد کرد.

امیر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به مصاف حریف دارخان اسدیلوف از قزاقستان دارنده نقره جهان 2008، طلا بازی های آسیایی 2010، برنز آسیا 2017 و طلا لیگ جهانی 2018 فرانسه می رود. نتایج بدست آمده در روز اول بدین شرح است: در وزن منهای 60 کیلوگرم، امیر مهدی زاده ابتدا ساموئل مارکزه از ایتالیا را 2 بر صفر شکست داد. سپس جوانی مارتینز از ونزوئلا را 2 بر صفر مغلوب کرد. او در دیدار سوم دانیلو گروسو از ایتالیا را پس از تساوی صفر - صفر با رای داوران در هانتی برد و در نیمه نهایی 4 بر 3 نتیجه را به یوگو کوزاکی ژاپنی واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. مجید حسن نیا دیگر کاراته کا این وزن ابتدا آندرس کیز از مجارستان را یک بر صفر برد و در ادامه با همین نتیجه آرای صمدان از ترکیه دارنده برنز امیدهای جهان، طلای امیدهای اروپا، 2 طلا و یک نقره کاراته وان های 2018 را شکست داد.

سومین دیدار حسن نیا با گونزالو از شیلی بود که موفق شد 6 بر 5 بر این کاراته کا غلبه کند. او در دور چهارم یک بر صفر مغلوب فردوسی فضل غلی اف از آذربایجان شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در وزن منهای 67 کیلوگرم، سعید احمدی ابتدا با نتیجه 3 بر صفر رافیض حسنوف از آذربایجان را شکست داد و در ادامه با نتیجه 8 بر 5 مغلوب ماریو هودزیچ از مونته نگرو شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در همین وزن هامون درفشی پور در مبارزه اول فرانچسکو د اونفریو از ایتالیا را پس از تساوی 2 بر 2 در هانتی برد اما در مبارزه دوم مقابل استفان استیماچ از کرواسی 2 بر صفر شکست خورد و از ادامه رقابت ها بازماند. در وزن منهای 75 کیلوگرم، بهمن عسگری در اولین دیدار پس از یک دور استراحت، 4 بر 3 نتیجه را به ماتیوس لیسکووسکی از اسلواکی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. در وزن منهای 55 کیلوگرم، طراوت خاکسار 5 بر 4 امیلی توی از فرانسه دارنده طلا و نقره جهان را شکست داد و در مبارزه دوم مقابل کارلا بورکیت از انگلیس 3 بر یک مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در کاتای انفرادی بانوان هم نگین باقری در اولین دیدار 3 بر 2 نتیجه را به گریس لائو موسونگ از هنگ کنگ واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. فردا (شنبه) و در ادامه این رقابت ها، نمایندگان اوزان منها و به اضافه 84 کیلوگرم مردان، منهای 61 و 68 و به اضافه 68 کیلوگرم بانوان در بخش کومیته، کاتای انفرادی مردان و کاتای تیمی بانوان به روی تاتامی می روند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: