آیا دستگاه قضایی عقب‌نشینی می‌کند؟

پشت پرده حکم حسن روحانی برای سیف

کدخبر: 2263698

حسن روحانی روز پنج شنبه طی حکمی ولی الله سیف را به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» انتخاب کرد.

به گزارش نسیم آنلاین حسن روحانی روز پنج شنبه طی حکمی ولی الله سیف را به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» انتخاب کرد.

« نود اقتصادی » در این باره نوشت: «در شرایطی که به علت قصور یا تقصیرات سیف در بحران ارزی اخیر، احتمال انتصاب او به عنوان سفیر ایران در استرالیا و خروجش از کشور صفر شده، به ناگاه حسن روحانی او را به عنوان مشاور خود برمی‌گزیند. سؤال مهمی که وجود دارد این است که اگر سیف توانمندی مفیدی در زمینه بانکداری داشت، او را از ریاست بانک مرکزی برکنار نمی‌کردند. بنابراین فقط یک دلیل می‌توان برای انتصاب سیف پیدا کرد: بالا بردن هزینه بازداشت او. آیا قوه قضائیه در برابر این گونه اقدامات، کوتاه می‌آید؟»

در پی افزایش قیمت دلار و سقوط ارزش پول ملی در ماه‌های گذشته نمایندگان مجلس وزیر اقتصاد را استیضاح کرده و رئیس‌جمهور نیز اقدام به تغییر رئیس بانک مرکزی نمود. بااین حال پرونده این مساله در قوه قضائیه باز بوده و در حال رسیدگی است. مقامات بانکی و اقتصادی کشور نیز جز متهمین این پرونده بوده اند و همین امر موجب شده است تا علاوه بر احضار از رئیس سابق بانک مرکزی معاون ارزی او عراقچی نیز بازداشت گردید.

کارشناسان تصمیمات غلط و بی عملی دولت را از عوامل اصلی افزایش بی سابقه قیمت دلار و طلا می‌دانند

ارسال نظر: