ترزا می: به دفاع از اسرائیل و حق آن در حفظ هویت یهودی‌اش ادامه می‌دهیم

کدخبر: 2264925

نخست وزیر انگلیس در اظهارنظرهایی که ظاهرا کنایه به جرمی کربین رهبر حزب کارگر تلقی می‌شود، متعهد به غلبه بر «بلای یهودی ستیزی» شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن اخیرا برخی اعضای هیئت حزب کارگر انگلیس جرمی کربین را متهم به مسامحه کردن با تعصب و یهودی ستیزی کردند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در اظهارنظرهایش وعده داد که همچنان انگلیس هم‌پیمان قوی اسرائیل باقی می‌ماند اما در عین حال ابایی از انتقاد از دولت این رژیم ندارد.

ترزا می در این صحبت‌هایش در یک مراسم شام برگزار شده از سوی یک سازمان وابسته به یهودیان اسرائیل که حامی ایجاد روابط میان یهودیان انگلیسی و یهودیان اسرائیل از طریق برنامه‌های آموزشی و تعاملی است، این اظهار نظرها را مطرح کرد.

حزب کارگر انگلیس درگیری‌هایی بر سر کوتاهی رهبران این حزب در موضع‌گیری سفت و سخت نسبت به یهودی‌ستیزی برخی حامیان این حزب پیدا کرده است.

این حزب همچنین متهم شده به اینکه در ابتدای کار از پذیرفتن تمام و کمال تعاریف بین‌المللی یهودی ستیزی اکراه داشته است.

ترزا می گفت: من به اینجا به عنوان نخست وزیر کشورمان آمده‌ام بگویم که در کنار شما می‌ایستم. من حامی سازمان UJIA هستم. من در کنار اسرائیل به عنوان سرزمین مردم یهود می‌ایستم و حامی کل جامعه یهودی بریتانیا هستم.

وی تاکید کرد: ما در کنار یکدیگر برای یهودی ستیزی و نفرت را در تمامی شکل‌هایش شکست خواهیم داد.

او گفت که از این بابت که مردم یهود در بریتانیا درباره آینده خود نگرانی پیدا کرده‌اند، بسیار ناراحت است و تهدید مربوط به کسانی که از یهودی ستیزی حمایت می‌کنند را دست کم نمی‌گیرد.

می تاکید کرد: به دفاع از اسرائیل و حق آن در حفظ هویت یهودی‌اش ادامه می‌دهیم.

او گفت: من معتقد نیستم که این صداها نماینده‌ای برای اکثریت قاطع مردم در کشور ما باشند، من معتقد نیستم که آن‌ها حامی دموکراسی لیبرال و تحمل کننده، جایی که ما در آن با یکدیگر خانه خودمان را ساخته‌ایم باشند و مهم‌تر از همه من باور ندارم که این صداها در آخر پیروز شوند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: