نارضایتی بالای شهروندان از دولت ائتلافی آلمان

کدخبر: 2264927

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر وزرای دولت ائتلافی آلمان و همچنین صدر اعظم این کشور در بین شهروندان آلمانی با کاهش محبوبیت چشمگیری مواجه شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، نظرسنجی جدیدی که موسسه "اسپون" انجام داده است از نارضایتی بالای شهروندان آلمانی از ائتلاف بزرگ خبر می دهد. بر این اساس همه وزرای حزب سوسیال دموکرات میزان رضایتمندی خود در بین شهروندان را از دست می دهند.

این نظرسنجی نشان می دهد که بخصوص میزان رضایتمندی از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان در بین شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، هنوز بیش از دو ماه از آخرین بحران دولتی در آلمان بر سر مسئله پناهندگان نگذشته است که حالا تنش های جدید بین مرکل و زیهوفر بر سر مسئله اخراج رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گرفته است.

در حالی که مرکل و حزب سوسیال دموکرات خواهان برکناری "هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هستند اما هورست زیهوفر، وزیر شور آلمان از حزب سوسیال مسیحی مخالف این مسئله است. مناقشات بر سر این مسئله تاثیر بدی بر میزان رضایتمندی از دولت ائتلافی در بین شهروندان گذاشته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که همه وزرای دولت ائتلافی آلمان با کاهش محبوبیت در بین شهروندان روبرو شده اند.

موسسه "اسپون" در همکاری با انستیتو "سیوی" میزان رضایتمندی مردم از دولت، احزاب ائتلافی و بخصوص وزرای این دولت و صدر اعظم آلمان را مورد ارزیابی قرار داده است.

بر این اساس وزرای حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی با کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی در بین شهروندان روبرو شده اند. همچنین کار حزب سوسیال دموکرات نسبت به ماه جولای بسیار بدتر مورد ارزیابی شهروندان قرار گرفته و میزان رضایتمندی از کار این حزب 11 درصد کاهش داشته است.

تنها وزرایی که در مقایسه با جولای از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند وزیر کشاورزی آلمان با هفت درصد افزایش محبوبیت از حزب دموکرات مسیحی و همچنین وزیر سلامت با 11 درصد افزایش رضایتمندی از حزب دموکرات مسیحی بوده است.

"هورست زیهوفر" ، وزیر کشور آلمان هم بعد از کاهش چشمگیر رضایتمندی در بین شهروندان در تابستان، حالا هم با بیش از 8 درصد کاهش رضایتمندی در بین شهروندان مواجه شده است. بر اساس این نظر سنجی بیش از نیمی از شهروندان (52 درصد) اصلا از کار زیهوفر راضی نیستند. هیچ وزیر دیگری در این دسته در این شرایط بد قرار نگرفته بود.

در این میان بزرگترین سقوط در اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این نظر سنجی نسبت به ماه جولای را آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با 12 درصد کاهش محبوبت تجربه کرده است. با این حال وی در مجموع در وضعیت بهتری از زیهوفر قرار دارد.

در این نظرسنجی احزاب متحد مسیحی 29 درصد آراء شهروندان را کسب کردند. حزب سوسیال دموکرات 17.8 درصد ، سبزها 14.6 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 15.3 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب چپ و لیبرال دموکرات هم هر کدام 8.5 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: