کمیسیون اروپایی خود را برای شرایط اضطراری برگزیت بدون توافق آماده می‌کند

کدخبر: 2264953

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل اروپایی گزارش داد که کمیسیون اروپایی قوانین اضطراری را برای خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا مد نظر قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، کمیسیون اتحادیه اروپا قوانین اضطراری برای سناریوی خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا را آماده می کند.

به نوشته روزنامه "هندلزبلات" آلمان، ماه هاست که در این زمینه در کمیسیون اروپایی درباره یک قانون اضطراری برای موردی که انگلیس در ماه مارس سال 2019 بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند کار می شود. به این ترتیب کمیسیون اروپایی به صورت مشخص خود را برای شرایط اضطراری یک خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا آماده می کند.

این خبر را روزنامه "هندلزبلات" آلمان با استناد به محافل اروپایی منتشر کرده است. بر این اساس هدف این است که تضمین ها و اطمینان قانونی برای بانک های اروپایی و شرکت های مالی فعال که در انگلیس کار کرده و یا آنجا سرمایه گذاری کرده اند ایجاد کنیم. برای این منظور بسیاری دستورالعمل های مالی اتحادیه اروپا از جمله الزامات سرمایه و تجارت اوراق بهادار باید اصلاح شوند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، وزرای دارایی اتحادیه اروپا و پارلمان اروپایی باید با این تغییرات قانونی موافقت کند. کمیسیون اتحادیه اروپا البته نخواست درباره این مسئله توضیحی دهد.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد. انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: