رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری مطرح کرد؛

توانمند سازی ۱۴۰هزار واحد کوچک اقتصادی

کدخبر: 2264958

سردار غلامی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۰ هزار واحد کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی توانمند سازی شده است.

به گزارش خبر نگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردارنعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره اقدامات بسیج سازندگی کشور در آبادانی کشور اظها کرد:سازمان بسیج سازندگی از سال ۷۹ با تدبیر رهبری ایجاد شد. فلسفه اصلی ایجاد این سازمان، محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور بود.

وی ادامه داد: این سازمان پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه که با هزینه های کم و غیرپیمانکاری است را پیش میبرد. بخش دیگر فعالیت این سازمان کمک خیرین برای ساخت مدرسه، مسجد و.. است که توسط نیروهای جوان صورت می گیرد.

غلامی بسیج سازندگی را ستاد جمعیت خود جوش مردم دانست و بیان کرد: در این سازمان بیش از ۱۰هزار گروه جهادی مشغول به فعالیت هستند و مسئولیت ما سازماندهی این اقدامات مردمی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره نقش مردم در شناسایی مناطق محروم گفت: شناسایی مناطق محروم توسط خود مردم است و مطلقا از بالا به ما دستور داده نمی شود.

وی موازی کاری دولت با این سازمان را منفی اعلام کرد و تاکید کرد: این ساختار با تدبیر رهبری آغاز شده و ایشان در این رابطه فرمودند: تامین منابع با دولت و شناسایی نیروها و اعزام آنان با سازمان بسیج سازندگی است.

بسیج سازندگی، کمک کننده و امتداد مردمی دستگاه های دولتی است.

غلامی با اشاره به ساخت ۵هزار خانه برای مددجویان گفت: یکی از ملاحظات ما این است که در پروژه های کوچ فعالیت کرده و مانعی برای بخش خصوصی نباشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: جوانان با مشاهده مناطق محروم و شرایط سخت افراد ساکن آنجا دغدغه مند شده و موجب تسریع فعالیتشان می شود.

وی در پاسخ به چگونگی تربیت نیروهای متخصص گفت: مرکز مطالعات و هدایات حرکات جهادی مسئولیت تولید محتوا را برای گروه های جهادی دارد.در این مرکز به گروه های جهادی آموزش های لازم را می دهیم.

غلامی تصریح کرد: از سال ۹۲، ۱۴۰ هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی توانمند سازی شده است. پرورش آبزیان، پرورش بلدرچین ، باغداری و صنایع تبدیلی از جمله این فعالیت هاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به شکل گیری ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: برای مثال در لنگرود بخشی از برنج خرد شده که غیر قابل فروش است به آرد تبدیل شده و به نان تبدیل می شود.هم چنین در سمیرم ۲۵هزارتن سیب تولید می شود که این میزان سیب بالای ۵۰هزار تن ضایعات دارد. در این رابطه با مردم مشورت کردیم تا از این میزان ضایعات استفاده مناسب کنیم و آنان و پیشنهاد تولید سرکه را دادند و ما پس از صحبت با نهاد های مختلف در فکر تبدیل این شهر به قطب سرکه در کشور هستیم.

وی گروه های فعال در سازمان بسیج سازندگی را به ۳ بخش تقسیم کرد و گفت: یک گروه در سطح ملی، یک گروه در سطح درون استان و در حال تشکیل گروه جهادی در هر مسجد با استفاده از ظزفیت های خیرین هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: