جهان‌ساز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خرید تضمینی برگ سبز چای به ۱۰۱ هزارتن رسید/ پرداخت ۶۵ درصد مطالبات چایکاران

کدخبر: 2264993

یک مقام مسئول گفت: براساس آخرین آمار تا به امروز ۱۰۱ هزارتن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه برداشت چین سوم برگ سبز چای روبه پایان است، اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا به امروز 101 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بیش از 201 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است.

وی از پرداخت 65 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون 130.7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی به تدریج پس از تأمین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته جهان ساز 39 هزارتن برگ سبز چای خریداری شده معادل 38 درصد درجه یک و 62 هزارتن درجه دو است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه 50 کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند، بیان کرد: تاکنون از مجموع برگ سبز خریداری شده 22 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

بیشتر بخوانید: خرید تضمینی برگ سبز چای به 90 هزار تن رسید/افزایش 2 درصدی خرید نسبت به سال قبل

وی از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در چند روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی پیش بینی می شود؛ تولید برگ سبز چای به 110 تا 120 هزارتن برسد.

جهان ساز در پایان تصریح کرد: از تولید 110 تا 120 هزارتن برگ سبز چای، حدود 25 هزارتن چای خشک استحصال خواهد شد که با وجود نیاز سالانه 110 هزارتن چای می بایست مابقی نیاز کشور را از طریق واردات تأمین کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: