در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ذوالقدر: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید شفاف و قاطع عمل کرد

کدخبر: 2265038

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باید در اجرای قانون قانون منع بکارگیری بازنشستگان شفاف و قاطع عمل کرد که استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون در حالی به اجرا در می آید که چهل سال از مدیریت کشور، توسط جوانان دیروز این مرز و بوم، با فراز و نشیب های مختلف می گذرد.

وی افزود: به رئیس جمهور و همه وزرا یاد آور می شوم همانگونه که در زمان روی کار آمدن کابینه و برابر رایزنی های و پیگیری های به عمل آمده در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مقرر شد 30 درصد از پست های مدیریت عالی و معاونان وزرا به انتصاب زنان تخصیص یابد و موضوع بهرمندی از وجود و توان وزرای جوان به عنوان یک اعتبار برای کارنامه عملکردی دولت شناخته و در دستور کار قرار گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: این قانون که با مصلحت اندیشی نمایندگان مجلس و همراهی شورای نگهبان صورت گرفت، موجب شد تا دست دولت را برای به کارگیری جوانان باز گذاشته و در عین حال فرصتی فراهم کند تا با درس از گذشته پر فراز و نشیب کشور، جوانان هم سکانداری عرصه مدیریت عالی کشور را تجربه کنند.

ذوالقدر تصریح کرد: استثنائاتی در قانون منع به کارگیری بازنشستگان لحاظ شده است که باید با این موضوع نیز رسیدگی جدی شده تا از هرگونه فرصت طلبی و فرصت سوزی پرهیز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: باید در اجرای این قانون چنان شفاف و قاطع عمل کرد که استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود، همچنین انتظار داریم که در فرآیند کنار رفتن بازنشستگان، اندیشه و توانمندی و تجارب ارزشمندی که آنها به واسطه سال ها خدمت اندوخته بودند به کنار گذاشته نشود و در قالب اتاق فکر و اتاق تجارب از این سرمایه های انسانی گران بها به نحو شایسته در کنار جوانان بهره گیری شود.

وی افزود: جوانان نیز با بهره گیری از دانش نوین و استفاده از تجارب ارزشمند از تکرار آزموده ها بپرهیزند و راهی نوین برای رهایی از مشکلات و مصائب اقتصادی کشور ترسیم کنند تا این گذرگاه سخت تاریخی نیز به نحوی مدیریت شود که رضایت مردم و رفاه اجتماعی به عنوان هدف اصلی تأمین گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: