سردار سپهر در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد

پایان مرحله نخست رزمایش سراسری بسیج همزمان با عاشورای حسینی

کدخبر: 2265042

«اقتدار عاشورایی بسیج» نام رزمایشی سراسری است که از سوی سازمان بسیج مستضعفین و با حضور ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان اقشار مختلف و متخصص از نهم شهریور ماه امسال در حال برگزاری است و مرحله نخست آن فردا (۲۹ شهریور) همزمان با عاشورای حسینی به پایان می‌رسد.

به گفته سخنگوی این رزمایش و جانشین رئیس سازمان بسیج مرحله دوم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، با برگزاری تجمع سراسری بسیجیان سراسر کشور، از نیمه دوم مهر ماه آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سردار محمدحسین سپهر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سازمان بسیج مستضعفین در سال جاری تصمیم گرفت که برای ارتقای اقتدار جمهوری اسلامی ایران و افزایش همکاری با مسئولان نظام و سایر قوا به­ویژه دولت و کمک به مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه و همچنین حمایت از مردم در مسیر ایستادگی در برابر اقدامات دشمنان و بد خواهان نظام، رزمایشی سراسری با حضور اقشار مختلف بسیج با عنوان اقتدار عاشورایی بسیج در قالب سپاه محمد رسول ­الله (ص) ۲ و با شعار «بسیج، ملت برای خدمت» و محوریت وحدت، ایستادگی و پیشرفت برگزار کند.

وی افزود: در مرحله نخست این رزمایش همزمان ۱۵۰ هزار نفر بسیجی جهادگر در قالب ۷۰۱۴ گروه جهادی در عرصه‌­های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و پزشکی خدمات­شان را به مردم ارائه کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج همچنین با اشاره به زمان برگزاری مرحله دوم این رزمایش، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم رزمایش که در پایان نیمه اول مهرماه برگزار خواهد شد، ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان همزمان در مراکز استان‌های کشور در تجمعی با عنوان سپاهیان محمد رسول ­الله (ص) ۲ در کنار هم جمع می شوند تا با خودشان، رهبری، مردم و مسئولین عهدنامه‌ای برای اعلام آمادگی جهت خدمت رسانی به مردم امضا کنند و بعد از آن تا پایان سال در مناطق محروم در قالب گروه‌­های سازندگی با همکاری مسئولان دستگاه­‌های مربوطه دولتی و محلی به خدمت‌رسانی رایگان و مشارکتی با دولت، خیرین و بسیج مشغول شوند.

سپهر در ادامه به بیان جزئیاتی از مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج پرداخت و گفت: در این مرحله از رزمایش، طرح‌­هایی نظیر «یک کاسب- یک دانش­‌آموز»، «میز خدمت» و «شیفت ایثار» با مشارکت جدی و استقبال گسترده بسیجیان و مردم به اجرا درآمد. با وجود اینکه مرحله اول رزمایش فردا به پایان می­رسد، اما شاهد افزایش سرعت فراگیری طرح یک کاسب- یک دانش‌­آموز و استقبال گسترده کاسبان هستیم؛ هدف از اجرای این طرح، اتصال هر دانش‌آموز نیازمند به یک کاسب و تحت حمایت قرار گرفتن این دانش­آموز در طول دوران تحصیل است.

وی همچنین درباره جزئیات طرح میز خدمت اظهار کرد: در این طرح که از سوی بسیج کارمندان در حال اجراست، ۴۰۰ هزار بسیجی فعال در سطح کشور با برپایی ۵۰۰ میز خدمت در ادارات و نهادهای مختلف و ۶۳۰۰ پایگاه حوزه مقاومت، مراجعه­‌کنندگان به ادارات مختلف را راهنمایی، هدایت، حمایت و تکریم خواهند کرد.

سخنگوی رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج خاطر نشان کرد: در طرح شیفت ایثار نیز کارگران بسیجی با حضور در یک شیفت داوطلبانه، بدون دریافت مزد و اخذ پولی برای ارتقای تولید تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: