زنگ مهر در تمام مدارس ایرانی خارج از کشور نواخته می شود

کدخبر: 2265079

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن اطلاع رسانی از آماده سازی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از نواخته شدن زنگ مهر در این مدارس در ابتدای سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کریمی گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر در مدارس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان همزمان با مدارس داخل کشور نواخته خواهد شد.

کریمی افزود: در ابتدای سال تحصیلی جاری با نواخته شدن زنگ مهر، بیش از ۱۳ هزار دانش آموز دختر و پسر ایرانی در مقطع ابتدایی تا متوسطه در آغازین روز مهر در کلاس‌های درس مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حاضر خواهند شد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل با توجه به آغاز پروژه مهر در طول تعطیلات تابستان گفت: در مدارس خارج از کشور برای آماده سازی و بهسازی مدارس و کلاس های درس جهت استقبال پرشور از دانش آموزان گرامی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی همچنین به آمادگی ۱۱۱ مدرسه در ۶۰ کشور و۱۰ مدرسه بین الملل و ۴۸ مدرسه متناسب با نظام آموزشی سایر کشورها در داخل کشور برای استقبال از دانش آموزان گرامی در بهار دانایی اشاره کرد.

وی در ادامه به برپایی جشن شکوفه‌ها اشاره کرد و گفت: مراسم پرشوری در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور و همچنین مدارس بین الملل و تطبیقی داخل کشور ویژه دانش آموزان سال اولی در ۳۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد و مدارس میزبان این نوگلان عزیز و اولیای گرامی ایشان خواهند بود.

همچنین به این نکته اشاره کرد که با توجه به تفاوت زمان آغاز سال تحصیلی در برخی کشورها مانند امارات متحده عربی و قطر مدارس جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها در نیمه اول شهریورماه بازگشایی شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: