مناقشه تجاری آمریکا-چین در دراز مدت به اقتصاد اروپا آسیب می‌زند

کدخبر: 2265121

رئیس انستیتو ایفوی آلمان در سخنانی درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری بین آمریکا و چین بر اقتصاد آلمان و اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پروفسور "کلمنز فوئست"، رئیس انستیتو اقتصادی ایفوی آلمان در گفتگو با روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا یک بار دیگر تعرفه های گمرکی دیگری به ارزش حدود 200 میلیارد یورو بر واردات از چین تصویب کرد اعلام رد که انتظار تنش های بیشتری در مناقشات تجاری بین آمریکا و چین را دارد. به گفته وی این مناقشات هم به اقتصاد آمریکا و هم اقتصاد چین آسیب می رساند. اما اروپا می تواند در کوتاه مدت از این مناقشات سود ببرد زمانی که پیامد تعرفه های گمرکی بالا برای چین جریان های تجاری به سمت اروپا هدایت شود.

وی افزود: آلمان می تواند در کوتاه مدت مانند دیگر کشورهای اروپایی از این مسئله سود ببرد که تولیدات چینی در بازار آمریکا از طریق تعرفه های گمرکی بالای ترامپ گران شود. اما در دراز مدت این سیاست های ترامپ همچنین به اقتصاد اروپا و آلمان آسیب می رساند.

رئیس انستیتو ایفوی آلمان که در مصاحبه با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" سخن می گفت درباره عواقب تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین گفت: این مناقشات هم به اقتصاد آمریکا و هم به اقتصاد چین آسیب می رساند. البته اروپا در کوتاه مدت می تواند از این تعرفه ها سود ببرد. در دراز مدت البته این سیاست ها همچنین به اقتصاد اروپا آسیب خواهد رساند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا حالا خطر یک جنگ تجاری جهانی به وجود آمده است گفت: در هر صورت خطر یک تنش زایی بیشتر در مناقشات تجاری بین آمریکا و چین ایجاد شده است. متاسفانه دونالد ترامپ به ندرت قابل پیش بینی است و از این رو پیش بینی در این باره که این روند چگونه ادامه خواهد داشت دشوار است.

وی در پاسخ به این پرسش که اختلافات بین این دو قدرت بزرگ ملی اقتصادی چه تاثیراتی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت گفت: آلمان می تواند در کوتاه مدت مانند دیگر کشورهای اروپایی از این مسئله که تولیدات چینی در بازار آمریکا گران شود سود ببرد، اما در دراز مدت یک اقتصاد صادراتی مانند آلمان از طریق این مناقشات آسیب دیده و بازنده خواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: