هیئت اروپایی: تخریب روستای الخان الاحمر جنایت جنگی است

کدخبر: 2265147

هیئت کمیته روابط با فلسطین در پارلمان اروپا تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب روستای الخان الاحمر در سطح جنایت جنگی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های فلسطینی ، کمیته روابط با فلسطین در پارلمان اروپا با سفر به چادرهای تحصن برپا شده در روستای الخان الاحمر، با شماری از فعالان و مدافعان حقوق بشر و تحصن کنندگان ملاقات کرد. این هیئت اروپایی همچنین از مدرسه در معرض تخریب این روستا نیز بازدید کرد.

نکلس سلکوتس رئیس هیئت اروپایی تاکید کرد: پارلمان اروپا به مخالفت خود با تخریب و ویران کردن روستای الخان الاحمر و سایر تجمع های مسکونی ادامه خواهد داد.

وی افزود: ما همبستگی صادقانه خود با ملت فلسطین و مبارزه مستمر آن از چندین دهه پیش برای حمایت از آزادی، عدالت و برابری را ابراز می داریم و از حق فلسطینی ها در تعیین سرنوشت حمایت می کنیم و با استعمار و آپارتاید مخالفیم.

این مسئول اروپایی گفت: پارلمان اروپا هفته گذشته در مصوبه ای مخالفت خود را با حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ابراز داشت که اجازه ویران کردن این روستا را داده بود.

پارلمان اروپا خواهان دخالت فوری برای تضمین حفظ خانه های ساکنان الخان الاحمر شد.

سلکوتس تصریح کرد که هیئت پارلمان اروپا با ثابت قدمی و آشکارا برای دفاع از این تجمع های مسکونی تلاش خواهد کرد و کوچاندن قهری ساکنان تحت اشغال نقض خطرناک معاهده چهارم ژنو و در سطح جنایت جنگی است.

وی افزود: تنها هدف مسئولان اسرائیلی از صدور این احکام و احکام مشابه توسعه شهرک ها و تقسیم کرانه باختری رود اردن است. این بخشی از سیاست غیرقانونی توسعه شهرک های اسرائیلی است؛ همانطور که در قطعنامه 2334 شورای امنیت آمده است.

سلکوتس گفت: اتحادیه اروپا بارها بر حمایت خود از راهکار دو دولت تاکید کرده است. شهرک ها براساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است و مانعی در روند صلح به شمار می رود.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید فوری و قاطعانه به دفاع از مواضع خود بپردازند که متکی بر قوانین بین المللی است.

در همین راستا، ولید عساف رئیس هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی در کرانه باختری گفت: اسرائیل جنایت جنگی علیه مردم ما در الخان الاحمر مرتکب می شود. دادگاه کیفری بین المللی و معاهدات بین المللی این اقدام را جرم دانسته است. اشغالگران در تلاش برای کوچاندن ساکنان روستای الخان الاحمر برای سیطره بر این منطقه و شهرک سازی به منظور جلوگیری از تشکیل یک کشور فلسطینی مستقل هستند.

با ویران شدن روستای الخان الاحمر و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی و احداث و توسعه شهرک های صهیونیست نشین در این منطقه، شهر قدس از کرانه باختری جدا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: