رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور؛

۸۰ درصد دانشجو‌ها در ۲۰ رشته تحصیلی پراکنده شده اند

کدخبر: 2265191

صالحی عمران از حضور ۸۰ درصدی دانشجویان کشور در ۲۰ رشته تحصیلی خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: رشته های موجود در آموزش عالی درصدی از حرفه و مشاغل بازار کار را تحت پوشش قرار می دهند؛ به طوری که امروز 80 درصد از دانشجویان کشور در 20 رشته تحصیلی، آموزش می بینند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری و سیاست گذاری آموزش عالی زمانی هدفمند می شود که در جهت آموزش های مهارتی باشد امروزه قدرت و توسعه هر کشور به نیروهای توانمند با پشتوانه مهارت آموزی بستگی دارد.

عوامل موثر در ارتقا کیفیت آموزش عالی کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: عامل مهم ارتقاء کیفیت در آموزش عالی، آموزش بر مبنای نیاز جامعه و تناسب استاد به دانشجو است.

صالحی عمران با تأکید بر سرمایه گذاری در آموزش های مهارتی اضافه کرد: برای آن که ما بتوانیم مشکل بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم سرمایه گذاری در آموزش مهارتی اهمیت زیادی دارد اما در این قضیه نباید افزایش بی رویه داشته باشیم؛ باید ساز و کارهای خاصی برای آموزش مهارتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از دانش آموختگان فنی و حرفه ای و علمی کاربردی نمی توانند به راحتی وارد بازار کار شوند چراکه هنوز آموزش هایی که در این دانشگاه ارائه می شود برچسب درجه دوم دارد.

لزوم انعطاف پذیری آموزش های مهارتی با فناوری روز

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: ما باید آموزش های مهارتی را مطابق با فناوری و تکنولوژی های امروزی پویا کنیم به طوری که آموزش هایی که در این دانشگاه ارائه می شود باید انعطاف پذیری نسبت به بازار کار داشته باشد چراکه این آموز ش ها مانند دیگر آموزش هایی که در دانشگاه های کشور ارائه می شود، نیست و آموزش های مهارتی مستقیماً با بازار کار ارتباط دارد.

صالحی عمران با بیان اینکه ارائه آموزش های مهارتی حلقه اتصال رشد اقتصادی و اشتغال در جامعه است تصریح کرد: در تمام دنیا تربیت نیروهای ماهر و متخصص یکی از راه حل های معضل بیکاری است بنابراین با اصلاح سرفصل های درسی در دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه آموزش های علمی و مهارتی می تواند روش های مناسبی باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور یادآور شد: ما باید در روند دانشگاه و نظام آموزش عالی و فنی و حرفه ای به ورودی ها، فرآیند، برون داد و نهایتاً پیامدهای آن در جامعه توجه کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: