توله پلنگ کشف شده از قاچاقچیان به پردیسان رفت

کدخبر: 2265342

توله پلنگ ایرانی که از قاچاقچیان حیات وحش در استان خوزستان توقیف شده بود به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان تهران منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از چند روز قبل نیروهای محیط زیست شهرستان رامهرمز خوزستان از طریق همیاران محیط زیست مطلع شدند عده ای از متخلفین یک توله پلنگ ایرانی را در استان همجوار زنده گیری نموده و قصد فروش آن را دارند.

رییس اداره محیط زیست رامهرمز در این باره گفت: نیروهای محیط زیست رامهرمز با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان بصورت ناشناس و بعنوان خریدار با قاچاقچی توله پلنگ وارد مذاکره شده و متوجه شدند متخلف قصد فروش توله پلنگ به یکی از شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس و خارج نمودن آن از کشور را دارد.

محسن مرحمتی افزود: مامورین نهایتا با متخلف برای پرداخت پول بیشتر بصورت نقدی و تحویل توله پلنگ به توافق رسیده و روز گذشته (چهارشنبه ۹۷/۶/۲۸) برای انجام معامله در خانه ای در رامهرمز قرار گذاشتند.

در ساعت معین شده یکی از نیروهای محیط زیست و یکی از مامورین پلیس آگاهی رامهرمز با لباس شخصی و بعنوان خریدار وارد خانه مربوطه شده و سایر مامورین در اطراف خانه کمین کردند.

مامورین وارد منزل شدند اما متوجه شدند توله پلنگ در مکان دیگری نگهداری می‌شود و قاچاقچیان ابتدا تقاضای واریز پول و سپس تحویل توله پلنگ را داشتند.

مامورین که به عنوان خریدار وارد خانه شده بودند به قاچاقچیان گفتند که پول از طریق لپ تاپی که همراهشان است بصورت آنلاین واریز می‌شود اما پیش از واریز وجه باید توله پلنگ را ببینند که سالم و سرحال باشد.

یکی از قاچاقچیان با مامورین درون خانه مانده و دو نفر دیگر با یک خودروی پژو ۲۰۶ به محل نگهداری توله پلنگ رفته و پس از مدتی با توله بازگشتند.

مامورین پس از آنکه که از ورود توله پلنگ به خانه اطمینان یافتند موضوع را به سایر نیروهایی که اطراف خانه کمین کرده بودند اطلاع دادند.

دقایقی بعد نیروهای محیط زیست و پلیس آگاهی رامهرمز با هماهنگی مقام قضایی وارد خانه مربوطه شده و هر سه متهم را که غافلگیر شده بودند دستگیر کردند.

توله پلنگ کشف شده از متخلفین پس از معاینه اولیه توسط دامپزشک از طریق هواپیما به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان تهران منتقل شد.

متهمین پس از دستگیری و تشکیل پرونده با دستور قضایی جهت بازجویی و مشخص شدن جزئیات ماجرا ازجمله مکان زنده گیری، توله های دیگری که احتمالا همراه این توله زنده گیری شده اند، سایر همدستان و غیره در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

توله پلنگ کشف شده به لحاظ جنسیت ماده و حدودا سه ماهه است. رفتار این توله پلنگ ازجمله استرس و پرخاشگری حیوان بیانگر آن است که زمان زیادی از زنده گیری و جدا شدن آن از طبیعت نمی‌گذرد.

این توله پلنگ که به دلیل شرایط نامساعد نگهداری جراحاتی در قسمت سر و صورت دارد هم اکنون جهت مداوا و رسیدگی به جایگاه مخصوص در کلینیک پردیسان منتقل شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: