قدیمی‌ترین جانور شناسایی‌شده جهان برای ۵۵۸ میلیون سال پیش است

کدخبر: 2265347

یک دانشجوی دوره دکتری، فسیلی در شمال غرب روسیه پیدا کرد که بر اساس بررسی‌های محققان، متعلق به قدیمی‌ترین جانوری است که تا کنون شناسایی شده: جانوری از سرده دیکنسونیا که ۵۵۸ میلیون سال پیش می‌زیسته.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، بر اساس آخرین تحقیقات، فسیل قدیمی ترین جانوری که تا کنون شناسایی شده متعلق به 558 میلیون سال پیش است. بررسی های انجام شده حکایت از آن دارد که این جانور دستکم 20 میلیون سال قبل از فوران حیات جانوری در دوره زمین شناسی کامبرین می زیسته: دوره ای که 540 میلیون سال پیش با شکل گیری گونه های جانوری امروزی چون حلزون ها، بندپایان و دوکفه ای هایی چون صدف همراه بود.

فسیل کشف شده جدید که از سرده دیکنسونیا (Dickinsonia) است، باقی مانده یک زیستمند بیضی شکل و بخشی از مجموعه موجوداتی به نام ادیاکاران است که جزو نرم تنان محسوب می شوند.

این فسیل را ایلیا بوبرووسکی، دانشجوی دوره دکتری، در دو سطح از صخره های یکی از مناطق دورافتاده در شمال غربی روسیه کشف کرد.

منبع: تسنیم