تا سال آینده

دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان منتشر می‌شود

کدخبر: 2265350

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تهیه و تدوین ۶۰ درصد دانش‌نامه استانی دفاع مقدس استان سمنان خبر داد.

سرهنگ حسن سلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دایره‌المعارف و دانش‌نامه دفاع مقدس استان سمنان تا سال آینده تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه دوین این دانش‌نامه یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های اساسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است، افزود: رزمندگان استان سمنان نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس ملت بزرگ ایران داشتند. دانش‌نامه دفاع مقدس کتابی مرجع، مستند و جامع خواهد بود گفت: این کتاب به یک مرجع معتبر برای پژوهش‌های علمی و دانشگاهی تبدیل خواهد شد.

وی از جمع‌آوری افزون بر ۲۰۰ هزار قطعه سند دوران دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: گردآوری بالغ بر ۲۰۰۰ ساعت گفت‌وگو و مصاحبه با فرماندهان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان سمنان از دیگر اقداماتی است که در این راستا در استان انجام شده است.

سرهنگ سلامی، ثبت و ضبط این اسناد را اقدامی موثر در ماندگاری و حراست از این سرمایه‌های ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: دفاع مقدس ملت بزرگ ایران، گنجینه‌ای ارزشمند است که باید با حفاظت و حراست از آن، نسل‌های بعدی را از آن بهره‌مند کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این بنیاد در استان افزود: هرساله چندین کتاب در خصوص نقش استان و رزمندگان و ایثارگران استان در دوران جنگ تحمیلی تهیه، تدوین و منتشر می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: