لاریجانی: اتکا به خود عامل پیشرفت نیروهای مسلح است

کدخبر: 2265370

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: اتکا به خود عامل پیشرفت نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به بندرعباس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس طی سخنانی اظهار داشت: امروز سالروز آغاز حمله ارتش بعثی عراق به خاک ایران اسلامی است که منجر به یکی از طولانی ترین جنگ های اخیر شد.

وی افزود: صدام با تحریک برخی دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای فکر می کرد، می تواند ملت ایران را به زانو در آورد و با اشغال بخشی از خاک کشور، جمهوری اسلامی را تسلیم کند اما همه دیدند که به هیچ یک از خواسته های خود نرسید.

لاریجانی ادامه داد: ملت ایران و عراق که زندگی مسالمت آمیز داشتند، امروز روابط صمیمانه ای دارند و دولت های ایران و عراق هم روابط خوبی دارند. نیروهای مسلح ایران امروز قدرتمند تر از همیشه به دنبال دفاع از ملت ایران است که حاصل مجاهدت فرماندهان و جوانان کشور است.

رئیس مجلس گفت: در قانون اساسی ما اصول زیادی مربوط به نیروهای مسلح و از این قانون و دفاع مقدس اینگونه برداشت می شود که نیروهای مسلح ما مردمی و مکتبی هستند. فرماندهی پارسا و شجاع در زمان امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب عامل قدرتمندی نیروهای مسلح است.

وی اظهار داشت: اتکا به خود، عامل دیگر پیشرفت نیروهای مسلح است که این امر به خصوص در حوزه موشکی موجب بازداندگی در مقابل دشمنان گستاخ است. امروز ایران نیروهای مسلحی در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در مقابل هر قلدری را دارد بلکه می تواند به سایر کشورها هم در مقابل تروریسم کمک کند.

لاریجانی گفت: یکی از شگردهای آمریکا این است که کشورهای دنیا را از ایران بترساند و با فرستادن هیئتهای امنیتی سعی می کند آنها را از ما بهرسانند به کشورهای عرب و مسلمان منطقه می گوییم ترامپ و پمپئو دشمن اسلام و به دنبال غارت کشورها هستند. دولت آمریکا انتخاب را خود کرده است، انتخاب آنها اسرائیل است و برای عربها و فلسطینی ها ارزشی قائل نیستند.

رییس مجلس تصریح کرد: ما و شما باید هوشیار باشیم. تجربه صدام حسین که فریب آمریکا را خورد کافی است.صدام حسین با شعارهای جاهلی قبل از اسلام سعی در تحریک عرب ها علیه ایران کرد در حالی که فراموش کرده بود مردم ایران و عراق سال ها است که یک دین دارند. خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری است و نباید اجازه دهیم آمریکا در خلیج فارس بین ما اختلاف بیاندازند. نیروهای مسلح ما اجازه نمی دهند آمریکا خلیج فارس را به خلیج آتش تبدیل کند.

وی گفت: نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان آمریکا و هرکس با او همکاری کند را خرد خواهند کرد. ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکا جدا می دانیم اما در پاسخ تحرک بی خردانه هرگز آنها را رها نخواهیم کرد. ما هرگز کسانی را که با ملت ایران دشمنی کردند را رها نکرده ایم. ما برای دوستی با همسایگان هزینه های زیادی داده ایم و امروز باید صحنه دوستی و همکاری شفاف باشد. به نظر ما موضوعی با همسایگان و جود ندارد که نتوان آن را با مذاکره حل کرد و نیازی به کدخدای ستمکار نداریم.

لاریجانی ادامه داد: ترامپ می خواهد به همه ملت های منطقه لطمه بزند. امروز اگر کشورهای منطقه در این مورد دچار غفلت شوند رزیم صهیونیستی همه کشورها را به خاک سیاه می نشاند. اگر آمریکا فرصت پیدا کند به کسی رحم نمی کند. کشورهای منطقه قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانند. اگر آمریکا فرصت پیدا کند همه را به پابوس نتانیاهو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا امروز با مکر و خدعه وارد شده و درست مثل تروریست ها عمل می کند، آنها امروز نوعی تروریسم بین المللی را اجرا می کند.

وی در پایان گفت: تحریم برای ملت ایران اثری ندارد و این ملت عاشورایی است و زیر بار ذلت نخواهد رفت. تحریم های شما ممکن است مدتی ملت ایران را آزار دهد اما ملت ایران با اتحاد، آمریکا را پشیمان می کند و مقاومت اقتصادی را برای ساختن کشور در پی می گیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: