بارسلونا رکورددار بیشترین بازیکن خارجی در لالیگا

کدخبر: 2265589

تیم فوتبال بارسلونا با در اختیار داشتن ۱۵ بازیکن خارجی رکورددار بیشترین تعداد بازیکنان خارجی در لالیگا است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته مارکا بارسلونا بیشترین بازیکنان خارجی را در لالیگا دارد.بزرگترین تغییر در فصل 2015- 2014 رخ داد زمانی که در دوران مربیگری لوییس انریکه 7 بازیکن غیر اسپانیایی به این تیم پیوستند. سال قبل تر نیز8 بازیکن خارجی در تیم بودند. تعداد بازیکنان خارجی بارسا به 13 نفر رسید و سپس این تعداد امسال به عدد 15 افزایش یافت. بدیهی است که این به معنی کاهش تعداد بازیکنان اسپانیایی در این تیم و حالا فقط 7 بازیکن اسپانیایی در تیم فعلی بارسلونا حضور دارند که کمترین میزان در طی یک دهه گذشته است. همچنین در مقایسه با دیگر تیم های لالیگا، این تیم در کنار اتلتیکو مادرید کمترین بازیکنان اسپانیایی را دارد. کاهش تعداد بازیکنان اسپانیایی در ترکیب بارسلونا برنامه ریزی شده نبود اما به دلیل یک سری عوامل مانند نوع نگاه این باشگاه به بازارهای خارجی برای جذب بازیکنان جدید بود. در طی 10 سال آنها 34 بازیکن خارجی به خدمت گرفتند ،در حالی بود که فقط 9 بازیکن اسپانیایی جذب کردند.

نگاه این تیم به خارج از کشور با رئال مادرید که مشخصا چشم به بازیکنان اسپانیایی دارد، متفاوت است. علاوه بر این وقتی بارسلونا اقدام به جذب بازیکنان اسپانیایی کرد به استثنای جوردی آلبا بقیه خوب نبودند. بازیکنانی مانند الکسیس ویدال، دنیس سوارز، آلکاسر و دولوفئو هیچ کدام نتوانستند درخششی داشته باشند. یکی از دلایل اصلی تغییر تمرکز بارسا کمبود استعدادهای خوب در لاماسیا بود. معمولا کاتالان ها از لاماسیا می آمدند اما اخیرا بازیکنان با استعداد کمی در این آکادمی حضور داشته اند و بارسا مجبور شد دست به جیب شود. سال 2013 تیم اول بارسا 11 بازیکن کاتالان داشت که همگی از رده های جوانان آمده بودند. والدز، آلبا، پیکه، فابرگاس، ژاوی، مونتایا، پویول، بارترا، فونتاس و کوئنکا همگی در آن تیم بودند اما بسیاری از آنها از بارسلونا جدا شدند.

در حال حاضر 5 بازیکن کاتالان بارسلونا از لامسیا آمده اند که شامل پیکه، جوردی آلبا، بوسکتس، سمپر و سرجی روبرتو می شوند. یک کاتالان دیگر که احتمالا در بارسلونا موفق شود آلنا است که بازیکنی برای آینده است و هنوز به صورت کامل به بازیکن تیم اول بارسا تبدیل نشده اما می تواند در بعضی از بازی های این فصل حضور داشته باشد. دلایل بسیاری برای کاهش تاثیر لاماسیا وجود دارد و یکی از آنها محرومیت تحمیلی از سوی فیفا است.اما این تنها دلیل نیست و به دلیل استعدادهای کمی که از لاماسیا خارج می شوند بارسا به خرید بازیکن روی آورده است.

بیشتر بخوانید:

مسی پُردرآمدترین ستاره فوتبال جهان

جدیدترین رنکینگ باشگاهی جهان اعلام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: