آمادگی سوئد و سوئیس برای اعزام کارشناسان هسته‌ای به کره شمالی

کدخبر: 2265613

سوئد و سوئیس ابراز آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز و درخواست، تیمی متشکل از بازرسان هسته‌ای را به کره شمالی اعزام کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک شبکه آمریکایی امروز شنبه اعلام کرده است که سوئد و سوئیس تمایل و آمادگی خود را برای اعزام تیم کارشناسان هسته ای به کره شمالی برای برچیدن احتمالی برنامه های هسته ای و موشکی این کشور اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از دیدار روز چهارشنبه با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ موافقت کرده است تا تنها سایت آزمایش موتور موشک به طور دائم برچیده و نابود شود. این ماموریت قرار است با حضور کارشناسان و ناظران خارجی انجام شود.

رادیو آسیای آزاد به نقل از سخنگوی وزارت خارجه سوئد اعلام کرد: این کشور از دیدار رهبران دو کره استقبال می کند. در خصوص بازرسی های بین المللی، سوئد آماده مشارکت در اعزام بازرس ها در صورت نیاز و درخواست است.

سوئد روابط دیپلماتیک با کره شمالی از سال 1973 میلادی تاکنون دارد و نخستین کشور غربی است که سفارتخانه خود را در سال 1975 میلادی در پیونگ یانگ راه اندازی کرده است. سفارت سوئد در کره شمالی دفتر حافظ منافع استرالیا، کانادا و کشورهای شمال اروپا به شمار می رود.

سخنگوی وزارت خارجه سوئیس نیز در این باره گفت: اگر درخواست شود، سوئیس نیز همواره آماده بررسی کمک هایی است که بتواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: