اردوغان: ۶۵ درصد نیازهای نظامی خود را تولید می‌کنیم

کدخبر: 2265622

رئیس جمهور ترکیه گفت: کشورمان در زمینه فناوری به جایگاهی رسیده که می‌تواند ۶۵ درصد نیازهای خود در زمینه صنایع دفاعی را تولید کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست» که امروز شنبه در محوطه فرودگاه جدید استانبول برگزار شد، گفت: دستیابی موفقیت آمیز به «تکنولوژی ملی» گواه آن است که می توان به جامعه تولیدکننده فناوری رسید.

رئیس جمهور ترکیه گفت: در جهان امروز نخستین شرط استقلال حقیقی رسیدن به جایگاه طراحی، تولید و صادرات فناوری است. تا زمانیکه تنها مصرف کننده تکنولوژی باشیم نمی توانیم آزادی عمل در هیچ زمینه ای را تضمین کنیم.

اردوغان با بیان اینکه اگر در عفرین، جرابلس، جودی، گابار، قندیل و سنجار موفقیت هایی کسب می کنیم به دلیل تولیدات داخلی نظامی ترکیه است، اظهار داشت: باید از رخدادهای سال های اخیر درس بگیریم. برای قرار گرفتن در میان پیشگامان زمینه فناوری، باید اقدامات جدی و سرمایه گذاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: ترکیه در زمینه فناوری به جایگاهی رسیده که می تواند 65 درصد نیازهای خود در زمینه صنایع دفاعی را تولید کند. واضح و مبرهن است که اگر به این مرحله دست نمی یافتیم با دشواری های بسیاری در عملیات های درون مرزی و فرامرزی مواجه می شدیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تمامی دانشمندان کشور در سراسر جهان را به سهیم شدن در این جریان پیشرفت علم و فناوری فرا می خوانم. بازگشت دانشمندان ترک به کشور و برنامه پژوهشگران برجسته بین المللی را راه اندازی می کینم. اردوغان گفت: در صورت نداشتن امنیت دیجیتالی، دست شما برای اتخاذ تدابیر در حد مطلوب باز نخواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: