حزب سوسیال دموکرات خواستار کناره‌گیری سریع وزیر کشور آلمان شد

کدخبر: 2265736

در جریان تشدید مناقشات در دولت ائتلافی بر سر سرنوشت رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان، حزب سوسیال دموکرات خواستار کناره گیری سریع وزیر کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، مسئله سرنوشت "هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هنوز در دولت ائتلافی خاتمه نیافته است.

"آندره ناهلس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در نامه ای به صدر اعظم و وزیر کشور از آن ها درخواست کرده که مجددا برای حل این مسئله مذاکراتی را انجام دهند.

وی این طور توضیح داده است که بسیاری از مردم هنوز نتوانستند این توافق را درک کنند. این تصمیم دولت ائتلافی به جای اینکه اعتماد را به سیاست برگرداند به عکس این مسئله منجر شده است.

جنجال و مناقشات بر سر ماسن از مصاحبه او با روزنامه "بیلد" آغاز شد. ماسن در این مصاحبه که 16 شهریور (هفتم سپتامبر) منتشر شد، مدعی شده بود که سازمان تحت نظارت او اطلاعات قابل استنادی در دست ندارد که نشان دهد خارجی ها در ناآرامی های شهر کمنیتس به صورت هدفمند تحت تعقیب قرار گرفته اند.

این سخنان در حالی مطرح شده بود که انتشار یک فیلم کوتاه از شهر کمنیتس در شبکه های اجتماعی، صحنه هایی از تعقیب دو تبعه خارجی توسط گروهی از تظاهرات کنندگان افراطی را نشان می داد.

چندی پیش سران دولت ائتلافی بالاخره تصمیم گرفتند ماسن را از مسئولیت خود برکنار و وی را به مقامی بالاتر یعنی معاونت وزارت کشور منصوب کنند. اما مرکل امروز تحت فشارهای زیاد اعلام کرد که از این توافق عقب نشینی کرده و می خواهد مجددا درباره آن مذاکره کند.

در این میان "لنی بری مایر"، از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان اظهار داشته است که ائتلاف بزرگ نباید به هر قیمتی حفظ شود.

یکی از مقامات بلند پایه ایالت بادن- وورتمبرگ از حزب سوسیال دموکرات آلمان هم خواستار کناره گیری هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان شده است. وی تاکید کرد که خانم مرکل به وزیر کشور خود اجازه می دهد که یک رسوایی را پس از دیگری پشت سر بگذارد. وزیر کشور آلمان ماه هاست که دولت را متزلزل کرده است. حکومت کردن به مفهوم رهبری است. خانم مرکل مسئول این وضعیت است و ما خواستار کناره گیری "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هستیم. این مسئله قابل درک نیست که چرا وزیر کشور از رئیس سازمان اطلاعات داخلی حمایت می کند.

رئیس فراکسیون حزب سبز آلمان هم خواستار اصلاح تصمیم دولت درباره آینده رئیس سازمان اطلاعات داخلی شده و گفته است که آسیب ها برای دولت و اعتماد به دموکراسی ما در این جریانات بسیار هنگفت است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: