همایش بزرگ رهروان زینبیون (س) در امام زاده صالح برگزار شد

کدخبر: 2265766

همایش بزرگ رهروان زینبیون(س) عصر شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با روز دوازدهم ماه محرم با حضور بانوان درامام زاده صالح تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همایش بزرگ رهروان زینبی عصر روز گذشته در امامزاده صالح (ع) با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

در این مراسم در خصوص "شخصیت حضرت زینب (س) چند نکته شاخص" گفته شد :حضرت زینب (س) خواهر 6 شهید، مادر 2 شهید و عمه چند شهید است. شهادت در خانواده حضرت زینب (س) موج می زند. حضرت زینب زیباترین عبادت و نمازش را در شب یازدهم ماه محرم انجام داد.

حضرت زینب قهرمان بود، اگر ایشان نبود رسالت کربلا و پیام آن به گوش جهان و آیندگان نمی رسید. زینب (س) قیام عاشورا را به جهان معرفی کرد و در سخت ترین شرایط ذره ای گریه نکرد. وقتی نماز شب یازدهم را به جای آورد نشسته نماز را اقامه کرد چون توان ایستادن نداشت، ولی ذره ای گله و شکایت نکرد. ایشان فرزندانش را طوری تربیت کرده بود که هرگز در مقابل دشمنان آخ هم نگفتند.

در این مراسم زنان آمده بودند تا با "لبیک یا زینب " بیعتشان را فریاد بزنند.

حضرت زینب (س) شاگرد دانشگاه حضرت فاطمه (س) بود. درسی که بانوان ما باید از حضرت زینب (س) بگیرند این است که همواره ایشان مطیع امر ولایت بود و بهترین همسرداری را داشت. ارتباط عاطفی زینب کبری (س) با همسرش باید برای جامعه امروز ما الگو باشد نه اینکه دادگاه های ما پر باشد از طلاق.

«برای زینبی شدن باید کارهایی در جامعه صورت بگیرد»

مادران باید برای تربیت فرزندانشان وقت بگذارند و آنها را با مجالس امام حسین (ع) آشنا کنند. آشنایی فرزندان با مجالس شهدا برکاتی را برای تربیت نسل ها به همراه دارد و دنیا و آخرت فرزندان تأمین می شود. زینب (س) در پاسخ به سخن یزید زیباترین جمله را به زبان آورد و آن این بود که«ما رأیت الا جمیلا» و این بهترین پیام حضرت زینب (س) از عاشورا بود.

یک زن مسلمان باید همچون حضرت زینب (س) روح حماسی داشته باشد. حضور بانوان ما امروز در این همایش و تجمع بزرگ نشان از آن دارد که هنوز و تا ابد پیام حضرت زینب (س) برای بانوان و جهانیان ماندگار است. بانوان ما هم باید همچون حضرت زینب (س) با ولایت حرکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: