علیپور: بدون استراحت و آسیب دیدگی به مدال طلای جهانی رسیدم/بر خلاف سایر رشته ها به سنگنوردی اهمیت داده نمی شود

کدخبر: 2265814

قهرمان سنگنوردی بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: پس از سال ها توانستم اولین مدال طلای سنگنوردی ایران را در مسابقات جهانی کسب کردم، اما تاکنون پاداش بازی‌های جهانی ۲۰۱۷ لهستان به من داده نشده است.

رضا علیپور قهرمان سنگنوردی بازی های آسیایی جاکارتا در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مسابقات سنگینی را در اتریش پشت سر گذاشتم که مهم ترین رویداد جهانی سال 2018 محسوب می شد، در این دوره از رقابت ها 250 ورزشکار شرکت داشتند که خدا را شکر توانستم در این مسابقات رقبایی از آمریکا، فرانسه، چین و روسیه را شکست دهم، مقتدرانه به مقام قهرمانی جهان برسم دل مردم کشورم را شاد کنم. کیفیت مسابقات بسیار بالا بود به طوری که شرایط این رقابت ها با هیچ کدام از مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده بودم قابل قیاس نبود. در حال حاضر می خواهم مدتی را استراحت کنم تا با پیگیری تمریناتم با شرایط لازم در مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی چین که اواخر فصل پاییز برگزار می شود، شرکت کنم.

بدون استراحت و آسیب دیدگی به مدال طلای جهانی رسیدم

او ادامه داد: در بازی های آسیایی جاکارتا هم توانستم با پشت سر گذاشتن رقبایی از کشورهای چین، اندونزی، ایران و .... همراه با رکورد شکنی برای نخستین بار مدال طلا را برای کشورم به ارمغان آوردم. شرایط بسیار سخت بود زیرا بدون این که استراحت داشته باشم در مسابقات جهانی اتریش حضور یافتم. قبل از بازی های آسیایی نیز استراحتی نداشتم چرا که در جام جهانی شرکت کرده بودم. در شرایطی در جاکارتا و اتریش صاحب گردن آویز طلا شدم که رقبایم فکر می کردند چون مصدوم و خسته ام، نمی توانم مانند مسابقات جام جهانی موفقیت آمیز عمل کنم.

طلای بازی های آسیایی لذت و طعم خاصی برایم داشت

قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا در ادامه تصریح کرد: هنگامی که یک ورزشکار در مسابقاتی به بزرگی قهرمانی جهان حائز رتبه نخست می شود بدون شک بازی های آسیایی برای او جای کوچکی به حساب می آید هر چند که با توجه به نخستین حضور رشته سنگنوردی در بازی های آسیایی این مسئله مقداری برایم مشکل ساز شده بود اما با این وجود تنها به دنبال این بودم تا با پیشی گرفتن از سایر رقبا مدال طلا را از آن خودم کنم که خوشبختانه به این هدف مهم نائل شدم. از طرف دیگر با توجه به اینکه این اولین مدال طلای رسمی رشته سنگنوردی در بازی های آسیایی محسوب می شد برایم طعم و لذت خاصی داشت. در قهرمانی جهان با رکورد 5.60 توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم. می توانستم رکورد بهتری را به ثبت برسانم اما قهرمانی جهان است و نمی شد ریسک کنم. امیدوارم در مسابقات آینده رکوردم را ارتقا بخشم.

بر خلاف سایر رشته ها به سنگنوردی اهمیت داده نمی شود

سریعترین مرد رشته سنگنوردی در رابطه با اینکه چرا زیاد به این رشته اهمیت داده نمی شود، گفت: رشته ما بر خلاف رشته هایی چون کشتی ، فوتبال، والیبال، بسکتبال و وزنه برداری مظلوم است اما امیدوارم مسئولان به سنگنوردی هم توجه ویژه ای داشته باشند تا با توجه به در پیش بودن مسابقات مهمی چون قهرمانی جهان و بازی های المپیک بتوانیم باز هم برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم. با وجود بی مهری ها اما همواره تلاش ما بر این بوده تا با عملکردی خوب پرچم کشورمان را در هر رقابتی که شرکت می کنیم به اهتزاز در بیاوریم.

امیدوارم قول مسئولان در قبال پاداش های ورزشکاران عملی شود

دارنده مدال طلای جهان در مورد اینکه قرار شده پاداش مدال آوران بازی های آسیایی اسفند ماه پرداخت شود، گفت: به این مسئله زیاد کاری ندارم و امیدوارم مسئولان به قولی که داده اند عمل کنند پاداش های ما را در همان موعد مقرر پرداخت کنند. از طرف دیگر در سال 2017 در بازی های جهانی که پس از المپیک مهمترین رویداد به شمار می رود عنوان قهرمانی را برای کشورم کسب کردم، این مدال بعد از چهل سال اولین مدال بازی های جهانی ایران محسوب می شد و با وجودی که از طرف کمیته ملی المپیک و ورزات ورزش قول هایی به من داده شده بود اما متاسفانه تا الان هنوز پاداش بازی های جهانی 2017 لهستان داده نشده است.

هزینه هایم را از جیب تامین می کنم

نفر اول مسابقات جهانی درباره اینکه چگونه هزینه هایش را تامین می کند، گفت: با توجه به برگزار نشدن رقابت های لیگ سنگنوردی مجبور هستم از جیب هزینه کنم. به هر حال امیدوارم با حضور حامیان مالی لیگ برگزار شود و چنانچه این امر محقق گردد شکی ندارم که رقابت های زیبا و جذابی را شاهد خواهیم بود. زیرا حیف است که با وجود افتخارات بی شمار این رشته لیگی برگزار نشود.

کلسکیون افتخاراتم مدال المپیک را کم دارد

علیپور در پایان یاد آور شد: تمام فکر و ذهن من کسب مدال طلای المپیک توکیو است اما باید بگویم رسیدن به این امر کار آسانی نیست و امیدوارم در فاصله 2 سال تا شروع رقابت های المپیک مسئولان یک مربی با دانش را برایم جذاب کنند هم بدون هیچ مشکلی تمریناتم را پیگیری کنم و هم مدال طلا را برای کشور عزیزم کسب کنم از این حیث نامم در ورزش ایران و حتی جهان جاودانه شود.

بیشتر بخوانید:

علیپور به مدال طلای مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان رسید

عملکرد تیم ملی سنگنوردی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا

صعود نمایندگان سنگنورد ایران در بخش سرعت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: