تجمع اهالی دِه ونک در مقابل شورا /دانشگاه خانه‌خرابمان می‌کند

کدخبر: 2265827

۹۰ خانوار ساکن زمین‌های کارخانه‌ شماره ۵ ونک مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساکنان قدیمی کارخانه شماره ۵ ونک که بیش از ۷۰ سال است که در خانه‌های این محدوده زندگی می‌کنند، به دلیل تخریب برخی از منازلشان، مقابل شورای شهر تجمع کردند.

به گفته یکی از ساکنان، بیش از ۷۰ سال است که این افراد در این خانه‌ها ساکن هستند و بنچاق دارند اما از سال ۸۲ دولت وقت، کل زمین این محدوده را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد؛ بدون آنکه توجهی به بنچاق‌هایی که در اختیار کارکنان این کارخانه است، داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که ما در این محدوده ساکن بودیم، دانشگاه الزهرایی وجود نداشت و این محدوده به عنوان ییلاق مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پیرمردی ۸۰ ساله که یکی از قدیمی‌ترین ساکنان این محدوده است، توضیح می‌دهد: از حقوق سالیانه ما بابت این خانه‌ها کم شده و زمانی که آلمانی‌ها این خانه‌ها را برای ما ساختند، کارخانه به ما نگفت «شما به طور موقتی اینجا هستید» بلکه بنچاق این خانه‌ها را نیز به ما داد.

وی با بیان اینکه در این مدت دو نفر بابت این اتفاق فوت کرده و سه نفر سکته کرده‌اند، گفت: در ۹۰سالگی می‌خواهند ما را خانه‌خراب کنند؛ ما تنها خواستار توقف احکام هستیم، ۱۰ خانه را تخریب کردند و حکم تخریب ۱۷ خانه را نیز صادر کردند. ما در این سن و سال با وجود داشتن بنچاق و حق سکونت، کجا برویم؟ با این حقوق بازنشستگی، چرا می‌خواهند ما را خانه‌خراب کنند؟ به شورا مراجعه کرده‌ایم و شورا از این منطقه بازدید کرده اما اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

این پیرمرد ۸۰ ساله در خصوص اجرای حکم تخریب می‌گوید: برای تخریب خانه‌ها آمده بودند، ما وحشت‌زده بودیم و آوارها را بر روی اسباب و اثاثیه ما ریختند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: