شاهین‌طبع با مهر مطرح کرد:

باید به فکر پُر کردن جای صمد و حامد باشیم/شانس کسب سهمیه را داریم

کدخبر: 2265835

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به شکست برابر ژاپن در انتخابی جام جهانی و تشریح دلایل آن، تاکید کرد شرایط ایران در این رقابت‎ها سخت شده اما همچنان شانس کسب سهمیه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال ایران هفته گذشته نتیجه دومین و آخرین دیدار خود در رقابت های انتخابی جام جهانی را به ژاپن واگذار کرد. این دیدار از پنجره چهارم رقابت های انتخابی و در توکیو برگزار شد.

ملی پوشان بسکتبال ایران در حالی نتیجه دیدار برابر ژاپن را واگذار کردند که پیش از آن، از مجموع ۷ دیدار صاحب ۶ برد و یک باخت شده بودند اما همین باخت وضعیت آنها برای ادامه مسابقات پیچیده تر کرد.

شرایط میزبانی ژاپن بی تاثیر در پیروزی این تیم نبود مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دیدار برابر ژاپن و نتیجه به دست آمده در آن گفت: شرایط میزبانی و استفاده از آن در این دیدار کاملا تاثیرگذار بود. این طبیعی است که هر تیمی در هر شرایطی، از فاکتورهای میزبانی برای کسب نتیجه به بهترین نحو استفاده می کند. این کاری بود که ژاپنی ها هم برای دیدار هفته گذشته انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط میزبانی و تبلیغات انجام شده برای آن به خصوص به لحاظ روانشناختی تاثیر مثبت زیادی روی تیم دارد، خاطرنشان کرد: ما هم در دیدارهایی که میزبانی آن را عهده دار بودیم از تمام امتیازات میزبانی به نفع خود استفاده کردیم اما در مجموع آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه ایران تجربه زیادی از تک بازی های اینچنینی در خانه حریفان ندارد. همین مسئله باعث شد در دیدار برابر تیم ملی قطر که در این کشور برگزار شد هم دچار مشکلاتی شویم.

دو نیمه متفاوت مقابل ژاپنی ها داشتیم سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه تیمش در دو نیمه دیدار برابر ژاپن عملکرد متفاوتی داشت، یادآور شد: نیمه اول خوب بودیم اما در نیمه دوم عملکرد ملی پوشان خیلی رضایت بخش نبود به خصوص در کوارتر سوم که مشکل گلزنی داشتند. در همین کوارتر ژاپنی ها از اشتباهات ما استفاده کرده و با چند ضد حمله اختلاف امتیاز خود را زیاد کردند. این اختلاف امتیاز تا پایان بازی حفظ شد و در نهایت منجر به پیروزی ژاپن شد. بیشتر گل هایی که ایران از ژاپن دریافت کرد از روی ضد حمله بود. به هر حال با دفاعِ محض نمی توان نتیجه بخش شد. در مجموع ثبات تیم ملی بسکتبال ایران در این دیدار کم بود.

ثبات تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن کم بود شاهین طبع با بیان که در مجموع ثبات تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن کم بود، به تغییرات ایجاد شده اخیر درترکیب ژاپن اشاره کرد و گفت: تقریبا چهار جابه جایی در ترکیب تیم ژاپن انجام شده است. اعمال این تغییرات قبل از دیدارشان برابر استرالیا انجام شد و در دیدار با همین تیم هم نتیجه داد. در کل شرقی ها در کنترل مرکز زمین مشکل دارند اما ژاپنی ها با تغییرات و جابه جایی هایی که داشته اند، این مشکل را تا حدی حل کرده اند.

تجربه تک بازی های بسکتبال ایران کم است وی با تاکید بر اینکه ژاپن بازیکنان با تجربه ای در اختیار دارد که بعضا تجربه حضور در لیگ اسپانیا را هم دارا هستند، ادامه داد: باز هم می گویم که ایران تجربه تک بازی های اینچنینی را کم دارد اما شرقی ها و از جمله ژاپن، بازی های بین المللی زیادی دارند که تجربه آنها در همین تک بازی ها کمک حال شان می شود. ژاپنی ها در همین دیدار از توپ های از دست رفته ما خیلی خوب برای گلزنی خود استفاده می کردند.

تاثیر غیبت صمد و حامد در شکست برابر ژاپن سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «غیبت صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی چقدر در این دیدار و نتیجه به دست آمده تاثیرگذار بود؟»، گفت: بی تاثیر هم نبود، البته در بازی های قبل هم صمد یا حامد غیبت نصف و نیمه داشتند اما نبود این دو بازیکن آنهم همزمان با هم، ناهماهنگی هایی در ترکیب تیم ایجاد کرد. البته که توقع خودمان هم این است که بدون این دو بازیکن هم بتوانیم موفق باشیم و نتیجه برسیم اما در هر صورت غیبت آنها تاثیر خودش را گذاشت به خصوص اینکه ارسلان کاظمی هم مصدوم است و با این شرایط تیم ملی را همراهی کرد.

حدادی به سه هفته استراحت نیاز دارد شاهین طبع با بیان اینکه حامد حدادی همچنان در حال پیگیری روند درمانی خود است، گفت: وی به سه هفته استراحت همراه با انجام فیزیوتراپی نیاز دارد تا شرایطش بهبود پیدا کند.

«نیازی احساس می شود برای اینکه حامد حدادی روند درمانی اش را خارج از ایران دنبال کند؟»، پاسخ این مربی به این پرسش منفی بود. شاهین طبع گفت: روند درمانی که حامد در ایران در حال پیگیری آن است، خوب است.

از نیکخواه بهرامی راضی ام اما باید شرایط او را لحاظ کرد سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد وضعیت صمد نیکخواه بهرامی و اینکه برنامه این بازیکن برای خداحافظی به کجا رسید؟»، گفت: از روزی که صمد با ما تمرین می کند، سیر صعودی داشته و کمک حال تیم ملی بوده است. از وضعیت این بازیکن و تاثیر حضورش در ترکیب تیم ملی خیلی راضی هستم. به نظرم باید از بازیکنی که خیلی زحمت کشیده و هر طور که خواستیم بازی کرده و مفید هم بوده است، تشکر کرد و همچنان در اختیارشان داشت با این حال باید شرایط بازیکنان در زندگی شخصی شان را هم در نظر داشت.

باید به فکر پُر کردن جای صمد و حامد باشیم وی یادآور شد: صمد نیکخواه بهرامی پیش از این شرایط خود و اینکه قرار است با دو تیم باشگاهی در آمریکا مذاکراتی داشته باشد و به همین دلیل نمی تواند تیم ملی را در بازی با ژاپن همراهی کند را مطرح کرده بود. فعلا هم که صمد در آمریکا به سر می برد. باید ببینیم وضعیت وی چگونه می شود اما در مجموع باید احساس مسئولیت داشته باشیم و جای این بازیکنان یعنی صمد و حامد را پُر کنیم و فکری برای آن داشته باشیم.

برای کسب سهمیه جهانی شانس داریم « در هر صورت با شکست برابر ژاپن کار تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی سخت تر شد؟»، شاهین طبع در پاسخ به این پرسش گفت: انتقادها و صحبت هایی در این زمینه مطرح است که می پذیرم. قرار ما این بود که در این بازی یا برنده شویم یا با اختلاف امتیاز کم ببازیم اما در مجموع وضعیت تیم ملی بسکتبال در جدول رقابت های انتخابی به گونه ای است که شانس کسب سهمیه را دارد. در کل تیمی که در این رقابت ها ۸ برد داشته باشد، صعودش به جام جهانی قطعی است. البته با ۷ برد هم امکان صعود وجود دارد اما در این شرایط وضعیت دیگر تیم ها هم تعیین کننده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد ادامه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی گفت: ۴ دیدار دیگر تا پایان این مسابقات در پیش داریم که طی ماه های آینده برگزار می شود. این دیدارها در جریان برگزاری لیگ باشگاهی ایران انجام می شود. از حالا برنامه ریزی هایی برای آنها انجام شده است به گونه ای که یکی دو هفته قبل از پنجره پنجم و ششم، رقابت های باشگاهی تعطیل می شود و بازیکنان به اردو دعوت می شوند.

از امتیازات قانونی برای بهبود وضعیت تیم ملی استفاده می کنیم شاهین طبع در پایان در مورد اینکه «احتمال دارد برای دو پنجره باقی مانده از رقابت های انتخابی جام جهانی، موضوع استفاده از بازیکنان دو رگه به نتیجه رسیده و آنها را در اختیار داشته باشیم؟»، گفت: قبلا هم به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، اشاره کرده ام اما در کل از هر مسئله و امتیازی که به لحاظ قانونی بتوانیم برای بهبود وضعیت تیم ملی استفاده کنیم، بهره خواهیم برد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: