رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

اجرای سیاست‌های جدید بیمه‌ای/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

کدخبر: 2265894

رئیس بیمه مرکزی افزایش ضریب نفوذ بیمه را در گرو اجرای برنامه های توسعه‌ای دانست و گفت:برای آنکه صنعت بیمه بتواند چتر آرامش و امنیت را به دست بگیرد،باید سطح توانگری شرکت های بیمه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در مجمع عمومی عادی بیمه مرکزی گفت: توسعه بیمه های زندگی از راهبردهای جدی بیمه مرکزی است که هم امنیت اقتصادی کشور را تامین می کند و هم پشتوانه ای مناسب برای اقشار آسیب پذیر محسوب می شود .

رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از نگاه مثبت سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای دیگر مجموعه نسبت به صورت های مالی و گزارش ارائه شده، اظهار داشت: ظرفیت های قابل توجهی در صنعت بیمه وجود دارد که با فعال کردن آن می توان بخش اعظم اهداف برنامه ششم توسعه را تحقق بخشید .

سلیمانی اظهار داشت: صنعت بیمه در مسیر خوبی حرکت می کند و با توجه به حمایت دولت و تکیه به راهبردهای توسعه مدارانه و توسعه محور، برای دستیابی به اهداف و تکالیف برنامه ششم تلاش می کنیم .

وی افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه را در گرو اجرای برنامه های توسعه ای دانست و افزود: در حال حاضر رشد حق بیمه تولیدی قابل قبول و رضایت بخش است و در کنار این رشد کمی باید مباحث مربوط به بخش وصولی صنعت بیمه را هم با جدیت دنبال می کنیم .

افزایش ضریب تورم؛ از آسیب های توسعه صنعت بیمه

رییس شورای عالی بیمه افزایش ضریب تورم را از آسیب های توسعه صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: صنعت بیمه وظیفه گستراندن چتر آرامش و امنیت در جامعه را بر عهده دارد و برای نیل به این مقصود باید سطح توانگری شرکت های بیمه افزایش پیدا کند .

سلیمانی جذب سرمایه گذار، حضور موثرتر در بازار بورس و تقویت زیرساخت های فرهنگ بیمه را از راهکارهای افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: در شرایط فعلی ذخایر صنعت بیمه از میزان پیش بینی شده بیشتر است و ما تلاش می کنیم با ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری و همچنین نظارت علمی و دقیق، بستر مناسب تری را برای توسعه بیمه ای در کشور فراهم کنیم .

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه مثبت نهاد ناظر به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: سیاست ما این است که سهم بیمه مرکزی را از اتکایی اجباری کم کنیم و بازار را در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم که در این خصوص تفاهم نامه هایی نیز با شرکت های بیمه ای به امضا رسیده است .

وی خلاقیت و نوآوری را از عوامل مهم حرکت رو به جلوی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: تهیه بسته های متنوع بیمه ای به رونق بیشتر این صنعت منتهی می شود و در همین راستا حمایت از نیروهای مبتکر و نوآور از برنامه های مهم ماست .

سلیمانی در پایان با برشمردن فعالیت های فرهنگ سازانه و همچنین مباحث پژوهشی در بیمه مرکزی، زمینه های تقویت زیرساخت های فرهنگی صنعت بیمه را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: همگانی سازی صنعت بیمه و رسیدن به استانداردهای بیمه ای جهان در گرو شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت به تمامی آحاد جامعه است .

وی در پایان با اشاره به رتبه نخست سامانه سنهاب در ارزیابی سازمان های کل کشور، اظهار کرد: مبنای اطلاعات صنعت بیمه باید سامانه سنهاب باشد و تردیدی نیست با به روز شدن این سامانه و انجام فرایند صدور کد یکتا برای بیمه گذاران، میزان تخلفات بیمه ای به شدت کاهش می یابد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: